pc
Rząd Hiszpanii zarzuca Niemcom i Francji opuszczenie Madrytu w polityce migracyjnej. Socjalistyczny gabinet Pedro Sancheza twierdzi, że przygotowany przez Berlin i Paryż plan tymczasowego rozdziału nielegalnych przybyszów w UE nie uwzględnia interesów Madrytu.
Jak ujawniło w piątek rządowe źródło, podczas czwartkowego spotkania szefów MSW państw UE hiszpański minister Fernando Grande-Marlaska domagał się, aby Unia rozpoczęła procedurę wysyłania masowo napływających nielegalnych migrantów z Hiszpanii do innych państw unijnych.
Jeden z przedstawicieli rządu w Madrycie poinformował dziennik "El Pais", że Grande-Marlaska skarżył się też na władze Niemiec i Francji, że te w przygotowanym przez siebie projekcie tzw. redystrybucji nielegalnych migrantów zapomniały o Hiszpanii.
"Madryt odrzuca ten niemiecko-francuski plan, przewidujący kierowanie do państw UE jedynie migrantów z Włoch i Malty. Grande-Marlaska oskarża Berlin i Paryż o pomijanie faktu, że główną bramą dla nielegalnych przybyszów stała się dziś zachodnia część Morza Śródziemnego" - pisze "El Pais".
Według madryckiej gazety niemiecko-francuski projekt zakłada "tymczasowy mechanizm rozdziału migrantów" napływających z Libii przez środkową część Morza Śródziemnego. Jego wdrażanie miałoby być dobrowolne.
Z informacji ujawnionych przez źródło w gabinecie Sancheza wynika, że na niemiecko-francuski plan migracyjny przystało już kilka państw, w tym m.in. Włochy, Malta, Portugalia, Holandia oraz Rumunia.
Rządzący Hiszpanią od czerwca 2018 r. gabinet Sancheza zwracał się już do Brukseli o przywrócenie zasady obowiązkowego rozdziału nielegalnych migrantów między członków UE, a także o regularne, coroczne wypłaty pieniędzy dla Maroka na usprawnienie kontroli jego granic.
W styczniu hiszpańskie media ujawniły, że rząd Sancheza planuje ograniczyć o połowę liczbę przyjmowanych przez ten kraj nielegalnych migrantów z Afryki. Miałoby temu służyć m.in. zredukowanie w 2019 r. patroli okrętów hiszpańskiego ratownictwa morskiego na Morzu Śródziemnym. Tylko w 2017 r. wyłowiły one 23 tys. zmierzających do Hiszpanii migrantów.
Z ujawnionych we wtorek statystyk MSW Hiszpanii wynika, że między 1 a 15 stycznia 2019 r. do tego kraju przybyło drogą morską 2845 nielegalnych migrantów, czyli o cztery razy więcej niż w analogicznym okresie w roku wcześniejszym. W całym 2018 r. dotarła ich tam rekordowa liczba 64,3 tys., z czego 57,5 tys. przez Morze Śródziemne.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych