pc
Centralny Port Komunikacyjny to bardzo potrzebne rozwiązanie, z którym wiąże się stworzenie całej sieci połączeń drogowych i kolejowych, to przedsięwzięcie napędzające całą polską gospodarkę - mówił w piątek w Lipuszu (Pomorskie) marszałek Senatu Stanisław Karczewski.
Marszałek Senatu wziął spotkał się z samorządowcami uczestniczącymi w konferencji "Perspektywy rozwoju zachodniej części województwa pomorskiego w aspekcie modernizacji i rozbudowy infrastruktury drogowej oraz kolejowej".
Karczewski mówił, że połączenia drogowe, kolejowe, powietrzne i wodne, to "układ krwionośny" kraju. "To musi być sieć przemyślana, zaplanowana i zrealizowana" - powiedział zaznaczając, że rządzącym bardzo zależy na tym, aby ta sieć "służyła ludziom, służyła naszemu rozwojowi". "I to jest nie wydatek pieniężny, to jest świetna inwestycja, która w przyszłości będzie się zwracała" – ocenił.
Jak podkreślał, trzeba "mieć dobry projekt dla Polaków, na wiele lat, na przyszłość" i stąd projekt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, który - powiedział Karczewski - nie jest tylko "punktem na mapie", ale jest z nim związana "cała sieć połączeń drogowych i kolejowych".
"To ma być projekt bardzo szeroki, projekt dotyczący budowy nie tylko Centralnego Portu Komunikacyjnego, ale wszystkich połączeń komunikacyjnych w Polsce: połączeń drogowych, połączeń kolejowych tak, aby z każdego miejsca w Polsce można było bardzo szybko przemieścić się w inne miejsce w Polsce, również do Centralnego Portu Komunikacyjnego" - mówił Karczewski.
Jego zdaniem, budowa CPK, "to przedsięwzięcie porównywalne, ale właściwie przekraczające to, co budowano w okresie międzywojennym". "Port w Gdyni nigdy nie był kontestowany przez Polaków" - powiedział Karczewski dodając w tym kontekście, że dziwi się, iż inicjatywa budowy PCK "przez polityków Platformy Obywatelskiej jest krytykowana".
"To wielka przyszłość dla Polski. Bardzo potrzebne rozwiązanie, napędzające całą polską gospodarkę" - mówił o CPK wyrażając nadzieję, że będzie można zrealizować ten projekt, który - dodał - "jest naprawdę ważny dla wszystkich Polaków i nie tylko dla regionu, w którym zostanie wybudowany Centralny Port Komunikacyjny, tylko dla całej Polski".
Marszałek Senatu zaznaczył, że transport i łatwość przemieszczania się są tak ważne, ponieważ Polacy bez względu na to gdzie mieszkają, powinni mieć taki sam dostęp np. do kultury, czy sportu. "Ten wielki projekt stworzenia infrastruktury i tych sieci połączeń ma wreszcie zniwelować różnice jeszcze porozbiorowe. To jeszcze trwa i jeszcze jest, i właśnie to połączenie, taka intensywna sieć, pajęczyna połączeń ma to zmienić. Ma służyć rozwojowi Polski" - podkreślił Karczewski.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych