ew
Polskie LNG w Świnoujściu (Zachodniopomorskie) złożyło do wojewody zachodniopomorskiego wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla budowy zachodniej estakady przesyłowej w świnoujskim terminalu LNG.
Głównym elementem inwestycji jest budowa żelbetonowej estakady - poinformowały we wtorek służby prasowe zachodniopomorskiego wojewody. Konstrukcja będzie kontynuacją estakady zaczynającej się przy pomoście załadunkowym na nowym nabrzeżu. Estakada prowadzi do punktów włączenia rurociągów technologicznych części morskiej z częścią lądową, w pobliżu budynku podstacji elektrycznej oraz planowanego trzeci zbiornika magazynowego.
Pierwotny projekt rozbudowy terminalu zakładał włączenie nowoprojektowanego rurociągu w istniejący, główny rurociąg łączący istniejące nabrzeże z częścią lądową. Taka operacja wymagałaby jednak zatrzymania pracy terminalu na minimum dwa miesiące.
Budowa estakady pozwoli na uzyskanie niezależności nowego nabrzeża i trzeciego zbiornika od istniejącej części technologicznej terminalu - podano w komunikacie. Większość prac będzie wykonywana poza obszarem instalacji wykorzystywanej do zapewnienia bieżącej pracy terminalu, co ma przełożyć się na bezpieczeństwo robót i inwestycji.
"Rozwiązanie przyjęte przez inwestora pozwoli na podłączenie trzeciego zbiornika LNG przy jednoczesnym nieprzerwanym dostarczaniu gazu ze świnoujskiego terminalu do Polski" – powiedział, cytowany w komunikacie, wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc.
Konieczność budowy dodatkowej podstacji elektrycznej wynika z późniejszych decyzji o dodaniu w ramach rozbudowy kolejnych funkcjonalności terminalu m.in. dodatkowej pompy LNG w nowym zbiorniku i kompresorów stacji sprężania gazu odparowanego.
Program rozbudowy terminala LNG w Świnoujściu zakłada zwiększenie mocy regazyfikacyjnych, budowę nowego, drugiego nabrzeża dla metanowców, budowę trzeciego zbiornika na LNG oraz bocznicy kolejowej z urządzeniami do załadunku skroplonego gazu na cysterny i kontenery kolejowe.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych