Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Jako członek OCEAN Alliance, COSCO SHIPPING angażuje się w promowanie dobrobytu w handlu światowym poprzez zwiększanie skali i siły, zapewnianie szerszej sieci, bardziej stabilnych i wysokiej jakości produktów usługowych dla klientów na całym świecie oraz stara się wnosić wkład w stabilność globalnego łańcucha dostaw od momentu jego funkcjonowania. Linie COSCO SHIPPING szczerze doceniają zaufanie i wsparcie ze strony klientów.
Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
Francuski armator Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) i fiński producent żagli mechanicznych Norsepower Oy Ltd ogłosiły, że technologia Norsepower Rotor Sail™ zostanie zainstalowana na nowej niskoemisyjnej flocie RoRo, która będzie czarterowana przez firmę Airbus.
Już w sobotę 28 października o godzinie 14:00 czasu polskiego flota jachtów klasy MINI 6.50 opuści La Palmę znajdującą się w archipelagu Wysp Kanaryjskich i skieruje się na zachód. Przed żeglarzami, wśród których jest dwoje Polaków, ponad 2700 mil morskich transatlantyckiej żeglugi. Meta drugiego, finałowego etapu Mini Transat 2023 znajduje się na Gwadelupie, karaibskiej wyspie będącej departamentem zamorskim Francji.
Drugiego dnia odbywających się w gdańskim AmberExpo targów morskich Baltexpo ważnym tematem były porty, ich obecny stan oraz wizje na przyszłość. Podczas panelu Porty przyszłości – od wolumenu do wartości uczestnicy dyskusji skupili się na najnowszych trendach w gospodarce morskiej oraz handlu, a także obrazie europejskich portów w długiej perspektywie.
W poprzednim artykule, dotyczącym cyberbezpieczeństwa RP, autorzy skupili się na aktach prawnych, regulujących ten zakres. Z punktu widzenia niniejszego artykułu istotnym aktem prawnym jest Ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 913), która m.in. określa organizację krajowego systemu cyberbezpieczeństwa oraz zadania i obowiązki podmiotów wchodzących w skład tego systemu oraz zakres Strategii Cyberbezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej. W poniższej publikacji zostanie pr
W Rzeszowie w Centrum Konferencyjnym Politechniki Rzeszowskiej odbyła się VIII Konferencja „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju”. Uczestniczyło w niej kilkaset osób nie tylko Polski, ale także z Ukrainy, Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Obecni byli przedstawiciele czołowych firm energetycznych, reprezentanci rządu i samorządu, eksperci branżowi i naukowcy z różnych ośrodków.
W związku z reorganizacją kadry dowódczej tureckiej armii w tamtejszej marynarce wojennej (Türk Deniz Kuvvetleri) zajdzie spora zmiana. Pierwszy raz w historii Turcji na stopień kontradmirała została mianowana kobieta.
W Międzyzdrojach rozpoczęła się 26. edycja konferencji Gazterm. Uczestniczy w niej międzynarodowe grono menadżerów, decydentów politycznych, naukowców i ekspertów, które dyskutuje na temat całego spektrum aktualnych problemów dotyczących rynku gazu oraz możliwych scenariuszy jego rozwoju i transformacji.
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych
Tärntank zamawia dziesiąty hybrydowy chemikaliowiec od Kongsberg Maritime