• <
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongres Polskie Porty 2030. Trzeba myśleć o przyszłości

Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.

14.06.2024, 02:10
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Trzy japońskie firmy zacieśniają współpracę przy opracowaniu innowacyjnyego napędu wiatrowego dla statków

Tsuneishi Shipbuilding, Mitsui E&S Shipbuilding i Akishima Laboratories podkreśliły we wspólnym oświadczeniu, że ich celem jest opracowanie systemu sztywnych żagli, dzięki czemu zapewnią statkom oszczędzanie zarówno paliwa, jak i energii. Na projekt ma składać się żagiel w kształcie skrzydła, który zachowuje kształt nawet przy silnym wietrze. Ma być to pomocnicze wyposażenie napędowe, generujące siłę napędową, sięgając po rozwiązanie przez tysiące lat było głównym sposobem poruszania się jednostek morskich.

13.06.2024, 15:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongres Polskie Porty 2030 "Terminale i zaplecze". Efektywne zarządzenie przepływem ładunków i infrastrukturą portową

Kwestia przeładunków, na co składa się eksport i import towarowy, to kluczowe zagadnienie funkcjonowania portów morskich. Podczas czwartego panelu na Kongresie Polskie Porty 2030 zaproszeni prelegenci reprezentujący m.in. terminale przeładunkowe dyskutowali na temat stanu branży, jej szans, wyzwań, bolączek oraz przyszłości.

10.06.2024, 17:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

DNV potwierdza oszczędność energii na pierwszym na świecie statku wyposażonym w WindWings

Norweski certyfikator DNV potwierdził, że podczas żeglugi w sprzyjających warunkach nowoczesne żagle zapewniają zmniejszenie zużycia energii nawet o 32% podczas pokonywania mili morskiej. Dowodem tego jest ożaglowanie WindWings, zainstalowane na masowcu MV Pyxis Ocean, zarządzanym przez MC Shipping Singapore Branch i wyczarterowanym przez Cargill. Statek ten jakiś czas temu można było zobaczyć w Porcie Gdynia.

25.05.2024, 12:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków

Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Electric Power Development (J-Power) porozumiały się w sprawie instalacji systemu napędowego Wind Challenger, który przekształca energię wiatru w siłę napędową, na masowcu Kurotakisan Maru III. Instalacja żagla jest zaplanowana na II poł. 2025 roku.

24.05.2024, 13:20
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kolos w Porcie Gdynia: rekordowy ładunek śruty sojowej w terminalu HES

254 metry długości, 43 metry szerokości, a co najważniejsze – rekordowe 88 tys. ton śruty sojowej w ładowniach – masowiec CSSC Le Havre pobił rekord ładunku w terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia.

17.03.2024, 12:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.

13.02.2024, 10:25
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Masowiec zasilany żaglami wpłynął do Portu Gdynia

Przy nabrzeżu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia cumuje wyjątkowy statek. Masowiec Pyxis Ocean to jedna z niewielu jednostek na świecie, które za pomocą dwóch stalowo-kompozytowych żagli wykorzystują energię wiatru do wspomagania konwencjonalnego napędu. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa, a co za tym idzie – emisje CO2.

01.11.2023, 21:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Gdynia notuje rekordowe przeładunki zbóż na poziomie 3,3 mln ton w I półroczu 2023

W Porcie Gdynia w I półroczu 2023 r. rekordowe okazały się przeładunku zbóż, które wyniosły 3,3 mln ton, przekazał wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk we wtorek.

12.09.2023, 21:22
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nowe rakorafy J.S. Hamilton w Porcie Gdynia. Usprawnią badania zbóż

J.S. Hamilton uruchomił dwa dodatkowe rakorafy. Pozwolą na zwiększenie przepustowości badań zbóż w eksporcie.

10.07.2023, 21:50
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.