Obecnie Chiny zamieszkuje 18% światowej populacji, zużywa 26% światowej energii pierwotnej, emituje 33% światowego CO2 związanego z energią i jest zdecydowanie wiodącym krajem w instalacji odnawialnych źródeł energii. Transformacja energetyczna w Chinach ma kluczowe znaczenie dla przyszłości Chin i powodzenia globalnej transformacji energetycznej – podkreślają eksperci DNV, autorzy raportu „Energy Transition Outlook China 2024”.
W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby swoich klientów, Stena Line przeprowadziła gruntowną modernizację dwóch swoich statków, Stena Britannica i Stena Hollandica. Jednostki, odnowione w rekordowym czasie 18 dni na każdy statek, oferują nowe przestrzenie restauracji i barów, nowoczesne i odświeżone miejsca do siedzenia oraz zwiększoną pojemność pasażerską. Renowacja statków jest kolejnym krokiem w dążeniu Stena Line do zmniejszenia emisji CO2 do 2030 roku w stosunku do poziomu z 2019 roku.
Mariusz Grab zrezygnował 14 lutego br. z funkcji prezesa Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police oraz z funkcji członka jej zarządu. Był jej prezesem od 30 kwietnia 2021 roku.
Wytwarzanie energii elektrycznej z paliw kopalnych spadło w UE w 2023 r. o 19 proc., emisje z sektora energii także o 19 proc., a udział prądu ze słońca i wiatru przekroczył po raz pierwszy 25 proc. - wynika z opublikowanych w środę danych think-tanku Ember.
Firma Louis Dreyfus Armateurs (LDA) została wybrana przez Airbusa do odnowienia całej floty czarterowanych statków przewożących podzespoły samolotów między zakładami produkcyjnymi w Europie i USA za pomocą trzech nowoczesnych, niskoemisyjnych statków typu roll-on/roll-off, wspieranych przez napęd wspomagany wiatrem. Airbus zlecił przedsiębiorstwu ich budowę oraz eksploatację. Mają one być dzięki innowacyjnemu napędowi zgodne z polityką dekarbonizacji żeglugi. Ich rozpoczęcie działalności ma następować od 2026 roku.
W ostatnim czasie znacząco wzrosło biznesowe i polityczne zainteresowanie rozwojem energii jądrowej. Jaką rolę w procesie dekarbonizacji pełnią inwestycje w tym obszarze? Jakie są możliwości tego sektora w porównaniu z długoterminowymi potrzebami rynku? I przede wszystkim jak wyglądają kwestie bezpieczeństwa?
W 2024 r. rachunek za regulacje EU ETS będzie kosztował operatorów transportu morskiego ze statkami powyżej 500 tys. GT około 3 mld EUR. Do 2026 r. operatorzy zajmujący się transportem morskim będą musieli wydać 8,4 mld EUR na unijną opłatę uprawnień do emisji CO2 – informuje portal Trade Winds Benjamin Gibson z Hecla Emissions Management. Szczególnie kosztowna będzie emisja CO2 dla operatorów zbiornikowców i kontenerowców.
XI Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego za temat przewodni obrała sobie problem zapobiegania zanieczyszczaniom morza przez statki w kontekście funkcjonowania 50 lat MARPOL – konwencji wciąż modyfikowanej, ale nie uwzględniającej wielu nowych zagrożeń i wciąż uzupełnianej o nowe regulacje. W kwietniowej konferencji wzięli udział przedstawiciele nauki i biznesu, firm ubezpieczeniowych i kancelarii prawnych, co znakomicie wzbogaciło dyskusję i podniosło wielokrotnie jej temperaturę podczas paneli tematycznych.
W nowej strategii Cruse Baltic preferencje będą miały porty z przyłączami energetycznymi, które zapewnią zasilanie statku pasażerskiego z nabrzeża. Przed rokiem dziewiętnastu wiodących operatorów wycieczkowców działających w regionie Morza Bałtyckiego zobowiązali się do wykorzystania w czasie postoju w porcie zasilania energią z lądu. To wyzwanie dla zarządów portów bałtyckich, również Gdańska, Gdyni i Szczecina.
Wiele mówi się o morskiej energetyce wiatrowej i w Polsce ten obszar aktywności znalazł już uznania władz, uczelni i stał się popularny w naszym społeczeństwie. Na świecie do pozyskiwania energii podchodzi się już bardziej otwarcie i notujemy pierwsze instalacje farm słonecznych na morzu. Montowane są przy brzegu i jako instalacje pływające.
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych
Tärntank zamawia dziesiąty hybrydowy chemikaliowiec od Kongsberg Maritime