• <
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Umowa o budowę statku – notyfikacja „permissible delay” („force majeure”)

W naszych publikacjach cz I i II Umowa o budowę statku – opóźnienia w budowie i dostawie statku. Część I rozpoczęliśmy analizę postanowień kontraktowych dotyczących opóźnienia w budowie i dostawie statku. W niniejszym opracowaniu kontynuujemy omówienie wymogów związanych z prawidłowym zgłoszeniem okoliczności/zdarzeń mających charakter „siły wyższej” (a szerzej „permissible delay”), które uprawniają stocznię do przedłużenia okresu dostawy statku („delivery date”).

11.12.2023, 12:36
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Umowa o budowę statku – opóźnienia w budowie i dostawie statku. Część II

Niniejsze opracowanie jest kontynuacją Części I Umowa o budowę statku – opóźnienia w budowie i dostawie statku. Podstawowe formularze kontraktowe, charakteryzują się znaczącymi (choć często trudnymi do dostrzeżenia przy pierwszej pobieżnej analizie) różnicami w ujęciu okoliczności i zdarzeń, które skutkują w opóźnieniu terminu budowy i dostawy statku, ale których charakter pozwala stoczni na przesunięcie kontraktowej daty dostawy statku, bez konsekwencji prawnych i finansowych.

16.10.2023, 23:05
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Umowa o budowę statku – opóźnienia w budowie i dostawie statku. Część I

Termin budowy i dostawy statku, stanowi jeden z elementów istotnych umowy. Jednocześnie, stocznia podejmując proces budowy, musi się liczyć z faktem powstania w trakcie budowy okoliczności, które opóźnią lub wręcz uniemożliwią kontynuację prac przewidzianych umową.

24.08.2023, 09:59
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Umowa o budowę statku – zmiany do Umowy („Modifications”). Część II

W naszym opracowaniu Umowa o budowę statku – zmiany do Umowy („Modifications”). Część I rozpoczęliśmy omawianie procedury zmian warunków umowy o budowę statku, określonych zazwyczaj jako „Modifications”. W niniejszym opracowaniu poruszona zostanie procedura kontraktowa, mająca zastosowanie w przypadku, w którym propozycje zmian kontraktowych zaproponowane przez armatora/inwestora/„Buyer”, nie są zaakceptowane przez stocznię, lub strony nie są w stanie uzgodnić takich zmian warunków kontraktu.

25.02.2023, 08:29
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.