Jeden z największych kontenerowców świata - Al Muraykh - znajduje się w trakcie wykonywania swojego pierwszego rejsu. W Europie odwiedził m.in. Rotterdam, Hamburg, Zeebrugge. Zmierza do Kanału Sueskiego.
Drugi z sześciu zamówionych przez armatora United Arab Shipping Company (UASC) kontenerowców o pojemności 18 800 TEU (ULCS) odbywa swój rejs dziewiczy. Statki klasy ULCS wykorzystują zaawansowaną technologię w celu zmniejszenia emisji CO2 o 60% na jeden kontener (TEU) w porównaniu z trzy lata starszymi kontenerowcami o pojemności 13 500 TEU. Al Muraykh jest zasilany zarówno skroplonym gazem ziemnym (LNG), jak i też konwencjonalnym olejem opałowym. Jako pierwszy na świecie otrzymał certyfikat zgodności Det Norske Veritas z najnowszymi przepisami dotyczącymi napędzania statków LNG.
15. co do wielkości linia żeglugowa UASC z flotą 56 statków, co stanowi ogólną pojemność 482,617 TEU armatora, rozpoczęła ambitny program rozbudowy, który obejmuje dostawę 4 x 18 800 i 6 x 15 000 TEU wielkości statków, które powiększą ładowność armatora o kolejne 170 000 TEU, tym samym zdolność przewozowa UASC wzrośnie o 35%.
Co ważne, tylko kilka europejskich terminali może przyjmować i obsługiwać tak olbrzymie jednostki. Wymaga to posiadania m.in. nabrzeża o długości 1200 metrów, basenu o głębokości 17,5 m oraz siedmiu dźwigów. Potrzebna jest też baza do tankowania LNG. W Polsce więc na przyjęcie takiej jednostki przyjdzie nam sporo poczekać. Terminal DCT w Gdańsku, który uważany jest za największy w kraju, posiada nabrzeże o zaledwie 650 m długości i basen o maksymalnej głębokości 16,5 m.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie