pc
Władze Danii zakazały we wtorek przewozu naczep samochodowych otwartymi platformami kolejowymi po tym, gdy 2 stycznia na moście przez Wielki Bełt zrzucone przez wiatr plandeki naczep spadły na jadący przeciwnym torem pasażerski pociąg pospieszny.
W wypadku tym zginęło osiem osób, a 16 innych doznało obrażeń.
Wydany przez duński Urząd ds. Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa (TBST) zakaz dotyczy wszystkich platform niezależnie od sposobu mocowania przewożonych nimi naczep.
Zakaz będzie obowiązywał do czasu spełnienia szeregu warunków, postawionych przedsiębiorstwom zajmującym się kolejowym przewozem towarów. Przeprowadzone przez TBST badania ujawniły, że istnieje ryzyko nieblokowania się zamontowanych w podwoziach naczep sworzni w uchwytach platform. Na razie jest jednak za wcześnie, by rozstrzygnąć, czy przyczyną wypadku z 2 stycznia była niesprawność mechanizmów mocujących i jaką rolę odegrał wtedy wiatr.
Jednocześnie wprowadzono dodatkowe restrykcje dotyczące przejazdów pociągów towarowych przez most na Wielkim Bełcie w trudnych warunkach pogodowych. Przy prędkości wiatru 15 metrów na sekundę i wietrze bocznym składy wrażliwe na wiatr nie będą mogły przekraczać szybkości 80 kilometrów na godzinę. W razie wiatru o prędkości 20 metrów na sekundę i wiatru bocznego ruch takich składów będzie całkowicie wstrzymany. Natomiast wiatr o prędkości 25 metrów na sekundę spowoduje zamknięcie mostu dla wszystkich pociągów towarowych.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie