pc
Przerwy w zatrudnieniu, zmiana branży lub brak pracy. Marynarze maja coraz więcej problemów ze znalezieniem zatrudnienia. Zdaniem ekspertów, tej sytuacji winny jest kryzys morskiej branży wydobywczej i transportu produktów ropopochodnych.
Jak podaje Radio Szczecin, cena ropy jest niska, a zapasy w magazynach duże. Obecnie statków jest więcej niż zleceń, do tego dochodzą niskie stawki transportowe. Za przewóz jednego kontenera z Azji do Europy kontrahenci płacą dzisiaj o połowę mniej niż jeszcze dwa lata temu.
Zdaniem Pawła Kowalskiego, przewodniczącego „Solidarności” w Polskiej Żegludze Morskiej, problem jest globalny. W Norwegii bez pracy pozostało 7 000 polskich marynarzy.
Od 2014 roku w samej tylko branży offshore na Morzu Północnym pracę straciło 85 000 osób. Na całym świecie – 250 000.
Niezwykłe zabytki odkryte podczas remontu Żurawia
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Konferencja poświęcona morskiej flocie handlowej pod narodową banderą w murach Wydziału Nawigacyjnego UMG
20-lecie Polski w UE. Zwiedzanie latarń morskich 1 maja za złotówkę
Jak przetrwać i ratować na morzu? Ćwiczenia i badania na Bałtyku z udziałem studentów i pracowników uczelni morskich
Historia kołem się toczy. XVII-wieczny festyn pod Gdańskim Żurawiem