• <

Wynik wyszukiwania - "polskie linie oceaniczne" - Wiadomości

PLO ma nowego prezesa

Polskie Linie Oceaniczne mają nowego prezesa zarządu. Z końcem stycznia został nim Piotr Węcławiak, wieloletni członek rady nadzorczej spółki.
29.02.2024

Dar Młodzieży już ze świąteczną iluminacją

W niedzielę 10 grudnia zabłysły świąteczne światła na Darze Młodzieży. Przybranie statku w światełka w kształcie choinki jest już tradycją Uniwersytetu Morskiego w Gdyni.
10.12.2023

Odrodzenie żeglugi - nowa publikacja dotycząca branży morskiej

Ukazała się nowa publikacja dotycząca spraw i dziedzin związanych z branżą oraz gospodarką morską. Jej autorem jest Radosław Marciniak, autor szeregu publikacji i analiz dotyczących spraw morskich, a także prezes PŻB Offshore Sp. z o.o.
25.11.2023

Nagrody gospodarcze Forum Wizja Rozwoju

Pierwszy dzień tegorocznego Forum Wizja Rozwoju zakończyła gala, podczas której wręczone zostały Nagrody Gospodarcze. To honorowe wyróżnienia, którymi organizatorzy Forum promują przedsiębiorstwa za znaczące osiągnięcia gospodarcze, wpływające na rozwój narodowej gospodarki. Gościem specjalnym wydarzenia był szef polskiego rządu Mateusz Morawiecki.
20.06.2023

Wystartowało VI Forum Wizja Rozwoju

W poniedziałek 19 czerwca rozpoczęła się szósta edycja Forum Wizja Rozwoju. Forum zorganizowane w gdyńskiej Akademii Marynarki Wojennej to szereg debat, dziesiątki ekspertów i dziennikarzy, tysiące gości. Wśród prelegentów są przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej, naukowcy oraz przedstawiciele biznesu. Podczas otwarcia konferencji wystąpił Premier Mateusz Morawiecki, który wydarzenie objął honorowym patronatem.
19.06.2023

Bezpieczeństwo energetyczne Polski: dziś i jutro

Bezpieczeństwo energetyczne Polski jest tematem, który od początku istnienia Forum Wizja Rozwoju zajmuje szczególne miejsce wśród bloków tematycznych. Nie inaczej było w tym roku, gdzie o kwestiach zagrożeń i wzywań, z jakimi w tym sektorze musi mierzyć się polski rząd i biznes oraz perspektywach, jakie czekają nas w następnych latach dyskutowali czołowi eksperci z branży.
19.06.2023

Forum Wizja Rozwoju już od poniedziałku

Już w poniedziałek, 19 czerwca w Gdyni rozpocznie się dwudniowe VI Forum Wizja Rozwoju, które obecnie jest jednym z najważniejszych miejsc dyskusji o przyszłości polskiej gospodarki. Uczestnicy 50 paneli podejmą się omówienia najważniejszych zagadnień dotyczących praktycznie każdej dziedziny życia społeczno-ekonomicznego kraju. Swój udział w wydarzeniu zapowiedział także premier Mateusz Morawiecki.
16.06.2023

Europejscy armatorzy i firmy logistyczne zyski inwestują w Afryce i Azji. CME CGM oraz AP Maersk nie zwalniają ekspansji

CEVA Logistics poinformowało, że zacieśni relacje z HMM. Bazą jest wieloletnia umowa na wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w serwisach oceanicznych. A.P. Moller Capital zapowiedział, że zainwestuje w infrastrukturę portową i logistyczną w Afryce Zachodniej. To tylko dwa przykłady kolejnych aktywności linii żeglugowych na rynku logistycznym i odwrotnie.
22.09.2022

PLO ma 70 lat doświadczenia w żegludze. Prezes: "Dostęp do morza to element gospodarki, który trzeba wykorzystać" [WIDEO]

Polskie Linie Oceaniczne (PLO) obchodzą okrągły jubileusz 70-lecia. - Wykorzystując długoletnie doświadczenia dostosowujemy się do zmian zachodzących na rynku. Otwieramy nowy rozdział w naszej bogatej historii – mówi prezes Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
30.07.2022

Prawo morskie - problemy i przyszłe wyzwania

X Konferencja Prawa Morskiego pt. „Współczesne problemy i przyszłe wyzwania prawa morskiego” odbyła się 21 kwietnia 2022 roku. Konferencja odbyła się na Uniwersytecie Gdańskim, który jest członkiem Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego. Konferencję otworzył Jakub Puszkarski. Jest inicjatorem konferencji i jednym z jej głównych organizatorów.
26.04.2022

Ellerman ponownie wypływa na szerokie wody. Biznes nie tylko sentymentalny

Uniserve, firma spedycyjna z Wielkiej Brytanii, która w zeszłym roku wyczarterowała kilka statków, powołała dedykowaną spółkę zależną Ellerman City Liners. Jest się od kogo uczyć morskiego rzemiosła.
05.02.2022

Polski przemysł zyska na rozwoju morskich farm wiatrowych. Dziś branża liczy około 400 firm

Polski łańcuch dostaw dla branży offshore obejmuje dziś ponad 400 przedsiębiorstw – podaje Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Branżowi eksperci oceniają, że udział krajowych firm w projektach pierwszej fazy rozwoju morskich farm wiatrowych będzie sięgał 20–25 proc., ale potencjał krajowego przemysłu w tym obszarze jest nawet dwukrotnie większy. Jak największe lokalne zaangażowanie ma zapewnić porozumienie sektorowe, które branża offshore podpisała z rządem w połowie września.
05.10.2021

"Świńska górka" w kontenerach

Porty kontenerowe przeżywają od dawna niespotykany wzrost przeładunków. Statki pełne kontenerów przemierzają oceany. Armatorzy, operatorzy terminali i flot kontenerów liczą zyski. Wszyscy płyną na fali wzrostów popytu na głównych rynkach. Kontenerowce płynął wyładowane po brzegi. Na rynku morskiego transportu kontenerów mamy do czynienia ze znaną w rolnictwie "świńską górką".
25.08.2021

POL Stella, nowa perełka we flocie PLO. Prezes: "Odbudowujemy flotę i patrzymy w przyszłość stawiając na zespół" [WIDEO]

POL Stella o długości 193 metrów to drugi bliźniaczy statek ro-ro, który Polskie Linie Oceaniczne kupiły w lipcu od tureckiego armatora. – Świętujemy sukces chcąc rozszerzać kierunki rozwoju, między innymi na offshore. Gospodarka morska powinna grać dużą rolę w naszym regionie – powiedziała prezes Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
12.08.2021

Polskie Linie Oceaniczne powiększyły flotę o nową jednostkę ro-ro

W poniedziałek (26 lipca) Polskie Linie Oceaniczne S.A. kupiły statek POL Stella (ex. Hatche). Statek został przejęty w porcie Rotterdam. Razem z nabytym w zeszłym roku POL Maris będzie obsługiwał linię żeglugową Rotterdam (NL) – Killingholme (UK) wspólnie ze Stena Line.
27.07.2021

RWE łączy siły z polskim przemysłem morskim na rzecz rozwoju polskiego sektora morskiej energetyki wiatrowej

RWE Renewables przyspiesza rozwój łańcucha dostaw offshore wind w Polsce. Poprzez swoją spółkę zależną Baltic Trade & Invest Sp. z o.o. RWE Renewables zawarła w ostatnich tygodniach porozumienie o współpracy z kilkoma polskimi podmiotami z sektora morskiego.
30.06.2021

Kolekcja dzieł Mariana Mokwy w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku

Przedwojenny obraz, uważany dotąd za zaginiony, imponujące wizerunki statków i pejzaże ukazujące piękno polskiego Wybrzeża – twórczość wybitnego polskiego marynisty, Mariana Mokwy Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku zaprezentuje w Spichlerzach na Ołowiance od 16 czerwca do 15 września 2021 r. w ramach osiemnastej wystawy z cyklu "Polscy artyści o morzu".
15.06.2021

Styczyński: musimy stawiać na rozwój gospodarki morskiej

Musimy stawiać na rozwój gospodarki morskiej; najważniejsze jest nadążanie za światowymi trendami, którymi są transformacja paliwowo-energetyczna i cyfrowa gospodarka morska - powiedział w czwartek naczelnik Wydziału Przemysłu Okrętowego w Ministerstwie Infrastruktury Maciej Styczyński.
11.06.2021

Coraz więcej aktywności w dobie wyzwań. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 8-11/2021)

Po roku trwania pandemii analitycy oczekują, że gospodarka morska, w tym transport morski będą korzystały z rozwoju i wzrostu globalnej gospodarki, która ma mieć miejsce już w 2021 roku. Według różnego rodzaju organizacji, jak na przykład OECD wzrost ten może wynieść nawet około 5,5 %.
23.03.2021

Porty wolnocłowe lekarstwem na Brexit i Covid

Rząd Brytyjski poinformował, że w Anglii udzielono zezwolenia na uruchomienie ośmiu Freeports. Zaczną działać pod koniec 2021 r. Warunki działania w tych portach i ich otoczeniu będą takie jak w strefach wolnocłowych i specjalnych strefach gospodarczych.
09.03.2021

Raport z rynku żeglugowego – co dalej? (tydzień 39-41)

Kolejne tygodnie tego bardzo niepewnego roku wskazywały na dobre wyniki frachtowe dla wielu z rynków poszczególnych segmentów żeglugi. Jednakże podstawy tych wzrostów jak i coraz mocniej objawiające się problemy z drugą falą globalnej bardzo niebezpiecznej pandemii COVID – 19 znów najwyraźniej zaczynają uderzać w rynek.
12.10.2020

Prof. Bogumił Łączyński wiceprezesem Związku Armatorów Polskich

Na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Związku Armatorów Polskich, które odbyło się 28 września w Szczecinie powołano nowych członków Zarządu oraz zatwierdzono sprawozdanie finansowe i plan budżetu. Przyjęto również sprawozdanie ustępującego Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz udzielono absolutorium Zarządowi.
05.10.2020

MSC – armator z pozytywnym nastawieniem

MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
05.10.2020

Nowy statek ro-ro Polskich Linii Oceanicznych - pierwszy nabytek od 30 lat

Polskie Linie Oceaniczne pierwszy raz od 30 lat powiększyły swoją flotę o nowy statek. Zakupiona 24 września jednostka, nazwana POL Maris, to 10-letni statek typu ro-ro, który zastąpi wysłużony M/V Żerań.
01.10.2020

Polskie Linie Oceaniczne z nowym statkiem ro-ro POL Maris

Dnia 24 września 2020r. Polskie Linie Oceaniczne weszły w posiadanie nowej jednostki typu Ro-Ro o pojemności 29004 GT i długości linii ładunkowej 3663m.
29.09.2020

Kotwica rzucona! Zakończyły się obchody Święta Morza

Choć ORP „Bałtyk” trafił na żyletki jeszcze w czasie II wojny światowej, jego trzy gigantyczne kotwice przetrwały. Uroczyste odsłonięcie jednej z nich, „rzuconej” przed Muzeum Marynarki Wojennej (MMW), było wydarzeniem kończącym tegoroczne obchody Święta Morza.
30.06.2020

Polskie Linie Oceaniczne planują wymianę statków na nowocześniejsze

Grupa Polskie Linie Oceaniczne (PLO) planuje wymianę dotychczas użytkowanych statków na bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej - poinformowała w odpowiedzi na poselską interpelację Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
08.03.2020

Dorota Arciszewska-Mielewczyk prezesem Polskich Linii Oceanicznych

Była poseł i b. senator PiS Dorota Arciszewska - Mielewczyk pokieruje Polskimi Liniami Oceanicznymi. Nowa prezes zapewniła w sobotę, że zamierza jak najlepiej wykorzystać swoje doświadczenie, aby PLO na nowo mogły stać się światowym potentatem.
21.12.2019

Statek z plakatu cumuje w wakacje na Helu

Olbrzymia ryba połykająca kuter, plażowiczka w okularach, zachwalająca Polskie Linie Oceaniczne i statek na błękitnym tle, którego uśmiechu trudno nie odwzajemnić. Już 28 czerwca zapraszamy do Muzeum Rybołówstwa w Helu, oddziału Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku, na wystawę "Statek z plakatu". Wystawa dedykowana jest unikatowym plakatom reklamowym z czasów PRL, które promowały przedsiębiorstwa żeglugowe oraz wydarzenia kulturalne i sportowe poświęcone morzu i żegludze.
25.06.2019

50 lat temu wyruszył z Gdyni w dziewiczy rejs do Montrealu transatlantyk Stefan Batory

11 kwietnia 1969 r., z Gdyni wypłynął w dziewiczy rejs do Montrealu transatlantyk Stefan Batory, następca Batorego; pływającego ogniwa między Macierzą a diasporą. Legenda statków wciąż żyje - powiedział PAP antykwariusz Juliusz Kłosiński. Tydzień temu wystawiono w internecie szalupę ze "Stefka" za 70 tys. zł.
11.04.2019

Wyzwania polskiej gospodarki morskiej

Mówiąc o wyzwaniach polskiej gospodarki morskiej należy najpierw wyraźnie zdefiniować zakres tej branży. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ustaliło pięć jej podstawowych filarów : żegluga morska, eksploatacja portów, przemysł stoczniowy, żegluga śródlądowa, rybołówstwo i edukacja.
13.06.2018

Pływająca ceramika z portem i herbem

Polska flota handlowa była niegdyś potęgą. W latach 70. i 80. XX wieku liczyła ponad dwieście pięćdziesiąt statków handlowych, a z dwóch naszych armatorów liczniejszą flotą mógł się pochwalić gdyński - Polskie Linie Oceaniczne. Pod koniec lat 70. flota PLO liczyła 176 statków. Od początku było jasne, że w wystroju statku powinny się znaleźć gdyńskie akcenty. Na tym właśnie statku, w mesie lub w świetlicy ( trudno to jednoznacznie stwierdzić na podstawie zachowanego zdjęcia) umieszczono na ścianie panel ceramiczny autorstwa
28.12.2017

A reformowanie żeglugi trwa

Podczas niedawnego Konwentu Morskiego, który odbył się w Szczecinie, prezes Polskich Linii Oceanicznych, Marek Orent, przedstawił projekt konsolidacji żeglugi liniowej w Polsce. Nawiązał tym samym do bogatych tradycji w tym względzie, gdyż reformowanie tej żeglugi trwa od prawie półwiecza, nie zawsze z najlepszymi dla niej skutkami.
15.05.2017

Gróbarczyk: niepowtarzalna szansa dla gospodarki morskiej

Dziś potrzeba wizji rozwoju gospodarki morskiej, która na stale wpisze się w rozwój kraju – powiedział w piątek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, otwierając Konwent Morski w Szczecinie. Obecna sytuacja świata, warunki geopolityczne dają niepowtarzalną szansę na odbudowę i rozwój branży morskiej – powiedział na spotkaniu przedstawicieli polskiej branży morskiej, organizowane z inicjatywy resortu.
13.05.2017

Największa katastrofa w historii polskiej floty handlowej

14 stycznia 1993 roku wczesnym rankiem na Morzu Bałtyckim u wybrzeży niemieckiej wyspy Rugia zatonął prom Jan Heweliusz. Zginęło 55 osób – 20 marynarzy i 35 pasażerów, uratowano 9 osób. Liczba nieodnalezionych ciał według różnych źródeł waha się od 6 do 10. Obchodzimy dziś 23. rocznicę katastrofy Jana Heweliusza. W Świnoujściu odbędą się uroczystości pod tablicą upamiętniającą zatonięcie promu. Kwiaty będą też złożone na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie przy pomniku, który jest poświęcony tej tragedii.
14.01.2016

„Dzisiaj rytm spedycji morskiej odbywa się nie przy pomocy kalendarza a zegara. To zmienia zupełnie podejście” – rozmowa z Wojciechem Szczurkiem, prezydentem Gdyni

Już za klika dni rusza Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni. Tego samego dnia odbędzie się spotkanie biznesu Wspólna Kaczka. Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek opowiada o istocie tych wydarzeń w rozmowie z GospodarkaMorska.pl. Opowiada także dlaczego nie wszystko w gospodarce morskiej działa tak, jak powinno i z czego jest najbardziej dumny.
27.09.2015

Sprzedaż Polskiej Żeglugi Bałtyckiej pod obserwacją

Szósta próba prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jest bliska powodzenia. Choć informacja ta co do zasady odbierana jest pozytywnie przez analityków rynku, to jednak niedawne obniżenie wartości akcji spółki oraz zakup promu od jednego z armatorów zainteresowanych jej zakupem, budzą poważne wątpliwości.
30.12.2014

Prawo morskie: Zarząd statkiem (ship management) jako forma eksploatacji jednostki

Ostatnie 20 lat przyniosło zdecydowaną zmianę struktury organizacyjnej światowej floty - minęły czasy dużych, narodowych firm żeglugowych, które były właścicielem, armatorem i zarządcą kilkudziesięciu jednostek (vide: Polskie Linie Oceaniczne PP).
23.10.2014

Żegluga na falach ekonomii

W trudnej sytuacji ekonomicznej znajduje się większość polskich spółek żeglugowych; Polskie Linie Oceaniczne (PLO), POL-Euro Linie Żeglugowe, spółka Aranda i Polska Żegluga Bałtycka (PŻB). Polskie Ratownictwo Okrętowe (PRO) oraz Polska Żegluga Morska (PŻM) przynoszą zysk, jednak w ich przypadku także trudno mówić o stabilności.
21.10.2014

Baniak: szukamy inwestorów dla PŻB i PRO

Działania właścicielskie ministra Skarbu Państwa koncentrują się na znalezieniu inwestorów strategicznych dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i Polskiego Ratownictwa Okrętowego - poinformował wiceminister Rafał Baniak. Dodał, że ma to umocnić ich konkurencyjność informuje Polska Agencja Prasowa.
12.09.2014

Praca na morzu- zawód przyszłości czy przeszłości?

W latach 70-tych i 80-tych mundury marynarzy floty handlowej były charakterystycznym widokiem we wszystkich miastach portowych kraju. Już kilkanaście lat później branża shipping w Polsce, uległa daleko idącym transformacjom. Marynarze pływający pod krajową banderą zaczęli stanowić mniejszość. Rynek zdominowały duże przedsiębiorstwa armatorskie, a niemal nieograniczona możliwość podróżowania sprawiła, że rynek załogowy stał się bardziej globalny niż kiedykolwiek wcześniej. Polscy marynarze szybko dostosowali się do nowej sytuacji.
19.07.2013

Zmiany personalne w PLO i Pol-Levant

Polskie Linie Oceaniczne S.A. informują, że dotychczasowy Prezes Zarządu Pan Andrzej Osiecimski w związku z przejściem na emeryturę zakończył swoją pracę z dniem 31.12.2011 roku.
17.01.2012

Bałtycka konsolidacja

Bałtycki rynek przewozów liniowych charakteryzuje się dużą dynamiką przemian.
24.11.2011

Las masztów z bomami

W Gdyni ukazała się książka pod banalnym tytułem "Polskie Linie Oceaniczne - Album floty 1951 - 2011". Zawartość też niektórym może wydać się banalna - jest to ilustrowany katalog wszystkich statków, które nosiły na żółtym kominie znak z trójzębem i literami PLO albo były przez tę firmę czarterowane. Jest tam nawet dział statków niezbudowanych.
10.06.2011

Poznajcie zapomnianą i miejscami tajemniczą historię starych Kaszub

Bogusław Borysowicz ujawnia mało znane fakty z dziejów naszego rybołówstwa i zmian nazwy statku, który do dziś nie przetrwał.
15.04.2011

Marynarze PLO dostaną akcje

Pracownicy Polskich Linii Oceanicznych dostaną akcje pracownicze. Mimo iż firma ma siedzibę w Gdyni, wielu marynarzy ze Szczecina jest uprawnionych do odbioru akcji.
31.01.2011

Wydarzyło się na pokładzie

Praca w kompanii żeglugowej od lat oznaczała kontakt ze światem. Nie dotyczyło to tylko marynarzy, ale także osób zatrudnionych na lądzie. I choć dziś nie jest już to taka atrakcja, to jednak w czasach, kiedy Polska była krajem za żelazną kurtyną, także ląd miał wielkie znaczenie.
12.01.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.