• <

Wynik wyszukiwania - "bunge" - Wiadomości

Postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska prezesa i członków zarządu spółki w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.

Rada Nadzorcza Spółki „Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.” z siedzibą w Szczecinie ul. Bytomska 7, 70-603 Szczecin działając w oparciu o kompetencje określone w § 26 pkt 4 i § 30 Statutu Spółki „Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.” ogłosiła 7 lutego br. postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska w składzie zarządu.
08.02.2024

Czarter na podróż – zakończenie okresu ładowania

Okres ładowania („laytime”) jest ustalonym (umownie lub zwyczajowo) okresem, będącym w wyłącznej dyspozycji frachtującego (czarterującego), przeznaczonym do przeprowadzenia operacji za/wyładunkowych towaru objętego daną umową czarteru.
07.02.2024

Ruszył przetarg dot. budowy toru podejściowego do portu w Świnoujściu

Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności wraz z m.in. raportem o oddziaływaniu na środowisko dla budowy nowego toru podejściowego do portu morskiego w Świnoujściu. Możliwość składania wniosków zakończy się 12 lutego br. Wartość inwestycji to 7,33 mld zł.
10.01.2024

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podsumowuje rok 2023

Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
04.01.2024

Nowy armator i ładunki mogą wypłynąć z polskich portów

Skandynawowie planują uruchomić przewozy naczep samochodowych z Gdańska lub Gdyni. Port w Świnoujściu chce przeładowywać je z pociągów jadących aż znad Morza Śródziemnego - informuje w środę "Puls Biznesu".
26.07.2023

Premier: w ciągu ostatnich lat zrealizowano wiele inwestycji w gospodarce morskiej

W ciągu ostatnich lat udało się zrealizować wiele inwestycji w gospodarce morskiej - powiedział w poniedziałek podczas otwarcia Konwentu Morskiego w Gdańsku premier Mateusz Morawiecki. Wymienił m.in. rozbudowę portów w Gdańsku i Gdyni, czy pogłębienie toru wodnego do Szczecina.
22.05.2023

Porty Szczecin i Świnoujście z dodatnim wynikiem operacyjnym

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podsumował wyniki przeładunków za pierwszy kwartał br. Te są o 13,2 proc. lepsze aniżeli w analogicznym czasie ub. roku. Operatorzy portowi w okresie styczeń-marzec br. obsłużyli prawie 10 mln ton ładunków.
18.04.2023

Apel Północnej Izby Gospodarczej dotyczący blokady infrastruktury turystycznej w Świnoujściu

Kilka dni temu Świnoujściem wstrząsnęła informacja o możliwym zamknięciu dostępu drogowego do części zabytków i atrakcji turystycznych Świnoujścia. Ma to związek z zabezpieczeniem infrastruktury krytycznej w Polsce, a tak definiowany jest terminal LNG. Informacja ta zaniepokoiła Północną Izbę Gospodarczą, która wraz z lokalnymi przedsiębiorcami apeluje do wojewody Zbigniewa Boguckiego.
10.04.2023

Czarter na podróż – załadunek. Wybrane zagadnienia (Część I)

W systemie common law podkreśla się wyraźnie, iż operacja za/wyładunkowa jest „joint operation between shipper or charterer and the shipowner’’ (za Scrutton).
19.12.2022

„Eternal Bliss” – „demurrage” jako maksymalna kwota odszkodowania

18 listopada 2021 roku Sąd Apelacyjny (Court of Appeal (Civil Division)), w składzie Lord Geoffrey Vos (Master of Rolls), Lord Justice Newey oraz Lord Justice Males, wydali bardzo oczekiwane przez środowisko morskie orzeczenie w sprawie „K Line Pte Limited and Priminds Shipping (HK) Co. Limited” [2021] EWCA Civ 1712 (zwane dalej „ETERNAL BLISS”).
14.10.2022

Czarter na podróż – klauzule załadunkowe

Spośród wielu klauzul czarterowych związanych z załadunkiem towaru na statek, klauzula typu „full and complete cargo”, znajduje powszechne niemal zastosowanie (zob. na przykład Gencon 1994, Kl. 1; Asbatankvoy, kl. 1 itp.). Bardziej szczegółowa analiza tej klauzuli znajduje się w naszym opracowaniu Czarter na podróż - załadunek na statek.
09.09.2022

Umowa frachtowa – sankcje USA nałożone na podmioty rosyjskie

Angielski Sąd Gospodarczy (English Commercial Court (HC)) wydał w dniu 03.03.2022 bardzo ciekawe orzeczenie w sprawie ”MUR Shipping BV v RTI Ltd.” [2022] EWHC 467 (Comm). Orzeczenie Sędziego Jacobsa dotyczyło bardzo aktualnych kwestii związanych z sankcjami USA nałożonymi na podmioty rosyjskie w związku z agresją Rosji na Ukrainę.
09.05.2022

Czarter na podróż – załadunek

Doktryna prawa angielskiego, w ślad za praktyką, przyjęła „trzystopniowy” podział operacji załadunku towaru na statek. Po pierwsze, odnosi się to do bezwzględnego obowiązku czarterującego (frachtującego) dostarczenia, w ramach podjętego zobowiązania czarterowego, odpowiedniego (co do rodzaju i ilości) ładunku. Po drugie, na czarterującym spoczywa obowiązek zapewnienia aby uzgodniony umową ładunek, znalazł się we właściwym miejscu i czasie w celu załadowania go na statek.
14.02.2022

Lodołamacz Akademik Fiodorow wiezie polarników na Antarktykę

Niecałe 600 km dzieli polskich polarników na statku Akademik Fiodorow od Przylądka Dobrej Nadziei. Podróż do Polskiej Stacji Antarktycznej im. A. B. Dobrowolskiego rozpoczęli 20 dni temu, a potrwa około dwóch miesięcy.
30.11.2021

Czarter na podróż – dostarczenie ładunku

Zgodnie z prawem angielskim, co do zasady, na czarterującym spoczywa bezwzględny obowiązek umowny dostarczenia ładunku do przewozu. Jak wyraźnie podkreślił to precedens „Triton v Vitol” (The Nikmary) [2003] EWCA Civ 1715 [2004] 1 Lloyd’s Rep. 50 – „In absence of express stipulations it is the absolute no-delegable duty of the charterer if he can legally do so, to furnish a cargo according to the charter.”
25.11.2021

Czarter na podróż – wstępna podróż do portu załadunku

W przypadku nowego zafrachtowania, rzadko się zdarza, iż statek będący przedmiotem czarteru jest już w porcie załadunku przewidziany, zawartym właśnie czarterem na podróż.
23.08.2021

Czarter – "safe port". Część III

W części pierwszej Czarter - "safe port" Część I oraz w części drugiej Czarter – „safe port”. Część II podjęliśmy próbę wyjaśnienia jednego z najważniejszych elementów każdej umowy frachtowej (czarteru na podróż, czarteru na czas) – pojęcia „bezpiecznego portu”.
13.08.2021

Czarter – „safe port”. Część II

Część I opracowania – Czarter - "safe port", oparta została w dużej części na przełomowym precedensie Izby Lordów – „The Evia (No. 2)” [1982] 2 Lloyd’s Rep 307.
02.08.2021

Przeładunki w portach Szczecin i Świnoujście cały czas w górę

Zespół portów Szczecin-Świnoujściem utrzymał w lipcu br. wzrostowy trend w przeładunkach. W porównaniu do lipca ub. roku tegoroczne wyniki są o 15 proc. lepsze. Dotychczas w tym roku obydwa porty obsłużyły prawie 19 mln ton ładunków.
31.07.2021

Czarter – „safe port” - część I

Wyznaczenie portu za/wyładunku, czy to expressis verbis w czarterze, czy też poprzez konkretną nominację czarterujących (w ramach posiadanych uprawnień umownych) powoduje, iż „shipowner is under absolute obligation to go there” [„M/V Naiad [1978], AMC 249].
22.07.2021

Charter na podróż – demurrage („The Eternal Bliss”)

Rok 2020, przy wszystkich swoich turbulencjach i wyzwaniach rzuconych międzynarodowemu obrotowi portowo-morskiemu, przyniósł też orzeczenie, którego możliwe implikacje, środowisko armatorów „all over the world” przyjęło z wielkimi nadziejami.
18.01.2021

Eagle Bulk dołącza do Sea Cargo Charter

Eagle Bulk Shipping, jeden z największych armatorów masowców supramax i ultramax, dołączył do Sea Cargo Charter (Karty Ładunków Morskich).
23.12.2020

Najwięksi światowi handlowcy dążą do ograniczenia emisji w żegludze

W środę niektórzy z największych światowych koncernów surowcowych i energetycznych podjęli inicjatywę ograniczenia i śledzenia emisji ze statków, które czarterują.
11.10.2020

Terminal przeładunkowy surowców rolnych w Świnoujściu firmy BUNGE [foto, wideo]

Terminal magazynowo - przeładunkowy dla surowców rolnych w Świnoujściu, należący do spółki Bunge Polska, został oddany do eksploatacji w 2011 roku. To nowoczesna jednostka, specjalizująca się głównie w przeładunkach zbóż oraz śrut nasion oleistych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznych oraz wdrożonym systemom bezpieczeństwa, terminal zapewnia najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa przeładowywanych surowców.
14.08.2020

KOWR: Podpisanie listu intencyjnego ws. terminala przeładunkowego w Świnoujściu

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa podpisał w piątek list intencyjny z firmą Bunge Polska w sprawie zakupu terminala zbożowego w porcie morskim w Świnoujściu. Chodzi o poprawę warunków eksportu zbóż od polskich producentów.
27.09.2019

Jubileuszowy Dzień Dziecka w LOTOS Kolej

W Gdańsku w sobotę odbyła się 10. edycja Dnia Techniki Kolejowej z okazji Dnia Dziecka. Na bocznicy LOTOS Kolej pojawili się wyjątkowi goście – dzieci pracowników oraz najmłodsi okoliczni mieszkańcy, którzy mieli okazję bliżej poznać pracę kolejarzy.
03.06.2019

Dzień Dziecka z Portem Gdańsk

Rozgrywki piłkarskie, piknik rodzinny, warsztaty kreatywne – to tylko kilka z atrakcji, które na Dzień Dziecka przygotował Port Gdańsk. Wstęp oraz atrakcje są darmowe.
30.05.2019

Będzie rewitalizacja stacji polarnej im. Dobrowolskiego

Polska Akademia Nauk oraz Instytut Geofizyki PAN zawarły z Geoscience Australia porozumienie dot. wspólnych badań w Antarktyce. Elementem kooperacji będzie rewitalizacja nieużywanej od ok. 40 lat polskiej stacji polarnej im. Antoniego B. Dobrowolskiego.
28.12.2018

Naruszenie umowy („breach of contract”) w świetle prawa angielskiego

Przypadki naruszenia umowy („breach of contract”) zarówno te przewidziane w umowie, jak i te powstałe w związku z realizacją danego zobowiązania umownego, są elementem składowym codziennego obrotu morskiego. Aczkolwiek nagminność występowania tego pojęcia, wcale nie przekłada się na jego powszechne, prawidłowe rozumienie.
16.07.2018

Interpretacja pojęcia „safe port” w świetle prawa angielskiego

Obowiązek kontraktowy czarterujących, przewidziany niemal w każdej umowie frachtowej (albo expresis verbis albo implicite) związany z „bezpiecznym portem” („safe port”) – sformułowany w zapisach typu „to proceed to a safe port” „a ship shall go to a safe port” i „the charter shall nominate safe port” itp. – ma daleko idące konsekwencje prawne i faktyczne związane z realizacją umowy przewozu ładunków morzem. Potencjalnie też otwiera pole do powstania, po stronie czarterujących, odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależy
22.06.2018

Interpretacja klauzuli – „to proceed to a safe Port” w świetle prawa angielskiego

Jeżeli umowa czarteru (zarówno czarteru na czas jak i czarteru na podróż), expressis verbis, przewiduje, iż statek winien zawinąć do bezpiecznego portu lub nabrzeża, który będzie wyznaczony przez czarterującego („a ship shall go to a safe port or berth to be nominated or ordered by the charterer”), wówczas wynikają z takiego zapisu daleko idące skutki prawne dla czarterującego.
22.04.2018

Zwłoka w płatności „hire” a prawo odstąpienia od umowy czarteru na czas – analiza sprawy „The Spar Capella”. Część II

W pierwszej części artykułu przedstawiliśmy stan faktyczny sprawy The Spar Capella oraz zasygnalizowaliśmy węzłowe problemy prawne, które na tym tle powstały.
13.01.2018

Wicemin. nauki: Powrót do nieużywanej antarktycznej stacji Dobrowolskiego realny

Powrót polskich polarników do nieużywanej od 38 lat stacji polarnej im. Dobrowolskiego na Antarktydzie jest realny w ciągu najbliższej dekady – ocenił w rozmowie z PAP wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Łukasz Szumowski.
18.11.2017

„Time clauses” w umowach frachtowych

Termin wykonania określonych zobowiązań przewidzianych w umowach przewozu (contracts of affreighment) ma bardzo istotne znaczenie dla stron umowy – przewoźnika i frachtującego. Warto więc bliżej przyjrzeć się tej kwestii z punktu widzenia angielskiego prawa morskiego.
07.10.2017

Konosament a umowa przewozu w świetle prawa angielskiego. Cz. 1.

Zgodnie z klasyczną, tradycyjnie przyjętą w obrocie shippingowym praktyką, po załadowaniu ładunku na statek, zgodnie z konkretną umową o przewóz ładunku morzem (w angielskim szerokim ujęciu określanej jako umowa frachtowa – „contract of affreightment”), konosament („bill of lading”) jest wystawiony i podpisany przez przewoźnika lub jego przedstawiciela (w ujęciu angielskim objęte szeroką formułą pojęcia „agent”).
08.07.2017

Klauzula „portu bezpiecznego” – analiza sprawy „The Ocean Victory”. Cz. II

W niniejszym artykule kontynuujemy rozważania na gruncie prawa angielskiego dotyczące kwestii "bezpiecznego portu" na tle sprawy statku "The Ocean Victory" (cz. I artykułu została opublikowana na portalu "Gospodarka Morska" w dn. 4 grudnia 2016 r.).
11.12.2016

Klauzula „portu bezpiecznego” – analiza sprawy statku „The Ocean Victory”1 Część I.

Statek „Ocean Victory” wszedł na mieliznę w porcie Kashima (Japonia) w dn. 24.10.2006 r. a następnie uległ przełamaniu i zatonięciu. Nastąpiła więc całkowita utrata statku ("total loss").
04.12.2016

W Buttimer Polska postawiono na rozwój i niezależność

- Kupiliśmy zakład produkcji i konstrukcji stalowych i chcemy stać się zupełnie niezleżni - rozmawiamy z Mateuszem Olejniczakiem, General Director Buttimer Polska.
14.12.2015

Prawie 3000 osób na dniu otwartym BCT

Prawie 3000 osób odwiedziło w sobotę, 13 czerwca Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni, który już po raz trzeci otworzył się dla zwiedzających w ramach Dnia Otwartego. W tegorocznej edycji imprezy goście terminalu mieli okazję m.in. zwiedzić cały port z pokładu statku wycieczkowego czy zapoznać się z kuchnią i tradycjami Filipin, skąd pochodzi właściciel BCT – grupa ICTSI.
13.06.2015

Dzień otwarty BCT już w sobotę!

W sobotę, 13 czerwca, pomiędzy godziną 9:00 a 14:00, Bałtycki Terminal Kontenerowy zaprasza wszystkich mieszkańców Trójmiasta i okolic na Dzień Otwarty. Na zwiedzających, poza możliwością zwiedzenia na co dzień niedostępnego fragment portu, czekać będzie moc atrakcji, przygotowanych przez BCT, służby portowe i Ambasadę Republiki Filipin, skąd pochodzi właściciel BCT – grupa ICTSI.
10.06.2015

Buttimer Polska rozbudowuje infrastrukturę w Morskim Terminalu Masowym Gdynia

Na nabrzeżu Szwedzkim w Morskim Terminalu Masowym Gdynia trwa rozbudowa infrastruktury do obsługi ładunków masowych. Inwestycję realizuje firma Buttimer Polska.
27.08.2014

Dzień Otwarty w BCT już w najbliższą sobotę!

24 maja między godziną 9.00 a 14.00 Bałtycki Terminal Kontenerowy zaprasza wszystkich mieszkańców Trójmiasta na Dzień Otwarty na terenie Terminalu. Na odwiedzających, oprócz możliwości zwiedzania niedostępnego na co dzień terenu portu, czekać będzie również wiele atrakcji przygotowanych przez Organizatora, w tym możliwość bezpłatnego zwiedzenia żaglowca STS Fryderyk Chopin.
20.05.2014

Nowe torowisko na nabrzeżu Portowców w porcie w Świnoujściu

26 września br., czyli na kilka dni przed umownym terminem zakończenia robót, wykonano na nabrzeżu Portowców w Świnoujściu nowe torowisko dla dźwignic obsługujących przeładunek produktów zbożowych i paszowych. Dla firmy specjalizującej się w wykonywaniu tego typu robót, praca polegająca na wykonaniu w systemie „pod klucz” przebudowy torów poddźwignicowych na długości ok. 234,20 m, stała się wyzwaniem, nie mającym precedensu w dotychczasowej praktyce wymiany torów poddźwignicowych.
11.10.2013

MTMG podpisało umowę z Buttimer Polska

Aby zapewnić swoim klientom najwyższą jakość usług przeładunkowych MTMG w dniu 18.07 podpisało umowę z Buttimer Polska Sp. z o.o. na dostawę i montaż infrastruktury do przyjęcia, transportu i magazynowania śruty na nabrzeżu oraz punktów załadunku samochodów.
19.07.2013

Bałtycki Terminal Kontenerowy otworzył bramy dla zwiedzających

Ponad 2 200 osób zwiedziło w sobotę w ramach dnia otwartego Bałtycki Terminal Kontenerowy. Była to jedna z atrakcji związanych z obchodami 10-lecia prywatyzacji spółki i jej wejścia w skład filipińskiej grupy ICTSI. Dla chętnych przygotowano zwiedzanie terminalu, pokazy sprzętu 
i darmowe skoki na bungee. Wieczorem odbyła się gala dla pracowników. Uczestniczył w niej założyciel i prezes ICTSI, Enrique RazonJr.
28.05.2013

Dzień Otwarty w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym Relacja GospodarkaMorska.TV

25 maja w BCT - jednym z największych terminali kontenerowych na Bałtyku odbył się dzień otwarty. Każdy zainteresowany mógł zobaczyć miejsca na co dzień niedostępne, ewentualnie podziwiane z daleka. [wideo]
27.05.2013

Dzień Otwarty w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Już w najbliższą sobotę (25 maja) między godziną 9:00 a 14:00 Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zaprasza na Dzień Otwarty. Mieszkańcy Trójmiasta i turyści będą mogli tego dnia zobaczyć z bliska pracę terminalu. Dla zwiedzających przygotowano także wiele wyjątkowych atrakcji, w tym darmowe skoki na bungee! Imprezę zorganizowano z okazji 10-lecia prywatyzacji BCT.
23.05.2013

Niemcy mają przejąć Andreasa w Szczecinie

Niemiecka HaGe Kiel ma przejąć w tym miesiącu spółkę Andreas. Firmy portowe obawiają się, że nowy właściciel zamiast działalności przeładunkowej wykorzysta bazę do magazynowania towaru.
18.03.2013

Prezes portów w Szczecinie i Świnoujściu: wyniki pozwalają na inwestycje

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA nie odczuł spowolnienia gospodarczego, a porty mają w ostatnich latach dobre wyniki - powiedział PAP prezes ZMPSiŚ Jarosław Siergiej. Wyniki przełożą się na rozwój portów, a spółka realizuje 5 inwestycji - dodał.
11.03.2013

Obroty trzymają poziom

Według wstępnych szacunków porty Szczecin i Świnoujście przeładowały w 2012 roku podobną ilość towarów co w 2011. Warto zauważyć, że już trzeci raz z rzędu roczne obroty w zespole portów przekraczają 20 mln ton.
02.01.2013

Stena Line – koncertowy Dzień Otwarty

29. czerwca to dzień, w którym Gdynię opanuje iście morskie szaleństwo – po raz drugi w historii odbędzie się Dzień Otwarty Stena Line.
21.06.2012

Prawdziwa inauguracja działalności nowego terminalu zbożowego w Świnoujściu

Pierwszy statek, z ładunkiem 25 tys. ton śruty sojowej do nowego terminalu zbożowego firmy Bunge, zacumował przy nabrzeżu Portowców w dn. 8 stycznia 2012. Przypłynięcie m/s Ioannis K (190m długości, 50.400 DWT) należy traktować jako rozpoczęcie działalności terminalu.
13.01.2012

Terminal Bunge w Świnoujściu

Już we wrześniu rozpoczęły się pierwsze przeładunki śruty sojowej w świnoujskim porcie. Amerykańska firma Bunge wybudowała tam terminal przeładunkowo-magazynowy o pojemności 45 tys. ton rocznie.
14.10.2011

Przyszłość, ładunki drobnicowe

Marek Kowalewski, prezes Zarządu Portu Handlowego Świnoujście: „Zwiększenie dopuszczalnego zanurzenia statków wchodzących do Świnoujścia do 13,5 m pozwoli poprawić ofertę obsługi ładunków masowych”
14.07.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.