• <

Wynik wyszukiwania - "CMA CGM Group" - Wiadomości

CMA CGM współpracuje z Nike na rzecz zrównoważonej żeglugi

Z radością ogłaszamy współpracę z firmą Nike w celu zmniejszenia śladu węglowego generowanego przez jej transport morski. Inicjatywa ta płynnie wpisuje się w kompleksową strategię grupy CMA CGM dotyczącą dekarbonizacji, dążąc do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. i wspierając naszego klienta w dekarbonizacji jego łańcucha dostaw. Oznacza to cenny postęp w zaangażowaniu obu firm w zrównoważony rozwój.
05.03.2024

Działalność rozpoczyna CMA CGM Mermaid, pierwszy kontenerowiec francuskiego giganta napędzany LNG

Francuski gigant branży żeglugowej poinformował 15 lutego o odbiorze pierwszego statku z serii 10 kontenerowców o nośności 2000 TEU zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG. Będą one stopniowo wdrażane w regionie Morza Śródziemnego i Europie Północnej.
15.02.2024

To nie koniec z oligopolem w transporcie liniowym. Żeglugowcy analizują podstawy stanowiska DG COMP

Zapowiedź Komisji Europejskiej, że nie przedłuży po 25 kwietnia 2024 r. ułatwień w funkcjonowaniu konsorcjów w żegludze liniowej „Rzeczpospolita” ogłosiła jako „koniec oligopolu w na rynku kontenerów morskich”. Bliższe rzeczywistości jest stwierdzenie Trans.Info, że to „Koniec przywilejów dla armatorów kontenerowych”. Ale czy na pewno?
16.10.2023

CEVA Logistics wynajmie cztery hybrydowe statki dalekomorskie do przewozu samochodów

CEVA Logistics podpisuje 10-letnią umowę leasingową ze spółką macierzystą, CMA CGM, na hybrydowe statki dalekomorskie napędzane LNG firmy Eastern Pacific Shipping. Posiadanie floty tych jednostek umożliwi CEVA przetransportowanie około 140 000 pojazdów rocznie, zwłaszcza między Chinami i Europą.
23.06.2023

CEVA Logistics zwiększa widoczność przesyłek oceanicznych dzięki globalnej umowie partnerskiej z project44

CEVA Logistics podpisała globalną umowę z project44, zapewniając nadawcom przesyłek frachtu oceanicznego większą widoczność ich ładunków. To kontynuacja umowy zawartej między firmami w lipcu 2021 r., której celem było zapewnienie lepszej widoczności przesyłek klientom, korzystającym z usług transportu lądowego.
24.01.2023

Kontenery w zautomatyzowanych portach. PSA International i DCT poprowadzą porty na Bałtyku nowym kursem?

Terminale kontenerowe warto automatyzować, a inwestycja w automatyzację przeładunku pojemników zwraca się w czasie około 5 lat wynika z wnikliwych badań eksploatacji 63 portów kontenerowych przeprowadzonych przez naukowców z uniwersytetów w Kaliforni, Gandawie i Anwerpii oraz Pireusie.
15.08.2022

Maersk i CMA CGM pomogą Electroluxowi obniżyć emisyjność transportu morskiego

Szwedzki producent sprzętu gospodarstwa domowego Electrolux nawiązał współpracę z podmiotami zajmującymi się żeglugą kontenerową Maersk i CMA CGM w celu wykorzystania biopaliw opartych na olejach odpadowych i skroplonym gazie ziemnym (LNG) do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń w transporcie morskim.
04.04.2022

DCT Gdańsk obsłużył 2 miliony TEU od początku roku

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk pochwalił się imponującym wynikiem - przeładowanych 2 milionów TEU w 2021 roku.
20.12.2021

CEVA Logistics przejmuje Ingram Micro CLS i wzmacnia ofertę w zakresie obsługi e-commerce

CEVA Logistics, spółka zależna CMA CGM Group, przejmuje Ingram Micro CLS i wzmacnia ofertę w zakresie obsługi e-commerce oraz usług omnichannel fulfilment.
14.12.2021

CMA CGM, AD Ports zbudują nowy terminal w porcie Khalifa

Francuski przewoźnik kontenerowy CMA CGM i operator portowy Abu Dhabi Ports (AD Ports) podpisali 35-letnią umowę koncesyjną na budowę nowego terminalu w Abu Zabi.
14.09.2021

CMA CGM przejęła udział kapitałowy w terminalu kontenerowym TTIA w Algeciras

Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM Group, poprzez swoją spółkę CMA Terminal nabyła 50 % (-1 akcja) udziałów w hiszpańskim terminalu Total Terminal International Algeciras (TTIA).
03.03.2021

MSC – armator z pozytywnym nastawieniem

MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
05.10.2020

11 liderów branżowych toruje drogę do przyspieszenia transformacji energetycznej

Jedenaście liderów branżowych, w tym AWS, Carrefour Group, CMA CGM Group, Cluster Maritime Français, Crédit Agricole Corporate and Investment Bank, Engie, Faurecia, Michelin, Schneider Electric, Total i Wärtsilä utworzyły koalicję na rzecz energetycznej przyszłości.
05.07.2020

IKEA, CMA CGM i GoodShipping łączą siły na rzecz wdrażania biopaliw w transporcie morskim

Francuski dostawca kontenerów CMA CGM, program GoodShipping oraz IKEA (Dział Transportu i Logistyki) pomyślnie zakończyły program testów biopaliw na rok 2019 na statkach CMA CGM.
28.11.2019

Containerships przeprowadziło przełomowe bunkrowanie paliwem LNG

Containerships, armator należący do CMA CGM Group, przeprowadził pierwsze bunkrowanie typu SIMOPS. Oznacza to, że jednostka mogła w tym samym czasie co tankowanie paliwa być rozładowywana i załadowywana.
07.07.2019

CMA CGM zamówiło 10 megakontenerowców w chińskiej stoczni

CMA CGM podpisała umowę na 10 nowych megakontenerowców ze stocznią China State Shipbuilding Corporation. Dostawa jednostek o długości 366 metrów i ładowności 15 tys. TEU ma odbyć się w 2021 roku.
26.03.2019

CMA CGM ujawniło swój miliardowy plan oszczędnościowy

CMA CGM, francuski gigant kontenerowy, zamierza oszczędzić 1,2 mld dolarów, dzięki wprowadzeniu w tym roku planu oszczędnościowego.
04.03.2019

CMA CGM będzie pracować nad inteligentnymi statkami razem z amerykańskim startupem

Francuska grupa żeglugowa CMA CGM połączyła siły ze startupem z San Francisco, aby zbadać wykorzystanie sztucznej inteligencji na swoich statkach.
04.12.2018

Spadają zarobki CMA CGM. Powodem rosnące koszty paliwa

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, zanotował spadek zysku w trzecim kwartale obecnego roku, z powodu rosnących cen paliwa.
26.11.2018

CMA CGM dostała pozwolenie od Unii Europejskiej na przejęcie Containerships

Francuski armator CMA CGM dostał zielone światło od Komisji Europejskiej na przejęcie fińskiej firmy Containerships.
24.10.2018

CMA CGM szuka kolejnych okazji do przejęcia mniejszych armatorów

Francuski armator kontenerowy CMA CGM szuka kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły – donosi agencja Reuters.
18.10.2018

Wysoka cena paliw powodem spadku zarobku CMA CGM w 2 kwartale

CMA CGM, trzeci największy armator kontenerowy na świecie, zanotował spadek zysku o prawie 90 procent w drugim kwartale tego roku.
10.09.2018

CMA CGM dalej poszukuje nowych okazji do przejęć

Francuski armator kontenerowy CMA CGM planuje szukać kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły – donosi agencja Reuters.
09.09.2018

Francuski armator pozyskał część udziałów w belgijskim terminalu

Francuski armator CMA CGM nabył 10 procent udziałów w belgijskim terminalu CSP Zeebrugge Terminal od firmy CHINA SHIPPING Ports.
20.08.2018

Blisko przejęcia kolejnego europejskiego armatora

Francuski gigant kontenerowy CMA CGM przejmie Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim.
08.08.2018

CMA CGM pozyskała 10 procent udziałów w belgijskim terminalu

Francuski armator CMA CGM nabył 10 procent udziałów w belgijskim terminalu CSP Zeebrugge Terminal od firmy CHINA SHIPPING Ports.
23.07.2018

CMA CGM zamierza przejąć armatora Containerships

Francuski gigant kontenerowy CMA CGM przejmie Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim.
21.06.2018

CMA CGM łączy siły z amerykańskim startupem, by pracować nad inteligentnymi statkami

Francuska grupa żeglugowa CMA CGM połączyła siły ze startupem z San Francisco, aby zbadać wykorzystanie sztucznej inteligencji na swoich statkach.
06.06.2018

Prawie 400-metrowy OOCL Indonesia w DCT. To już ostatni z serii największych kontenerowców świata

OOCL Indonesia w Gdańsku. Olbrzymi statek zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę. Pojemność tego największego kontenerowca świata to aż 21 413 TEU.
02.03.2018

Ochrzczono ostatni z serii największych kontenerowców świata. OOCL Indonesia już wkrótce zawinie do Gdańska

Chrzest ostatniego z serii gigantycznych kontenerowców. Szósty w kolejności statek otrzymał imię OOCL Indonesia w środę w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jednostka będzie pływała w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Wkrótce zobaczymy ją w terminalu kontenerowym DCT.
17.01.2018

Ma prawie pół kilometra długości. Piąty największy kontenerowiec świata przypłynął do Gdańska (foto, wideo)

Piąty największy kontenerowiec świata w gdańskim porcie. Ochrzczony pod koniec listopada ubiegłego roku OOCL Scandinavia dziewiczy rejs z Dalekiego Wschodu zakończył w terminalu kontenerowym DCT. Statek zostanie w Gdańsku do czwartku wieczorem.
10.01.2018

Czwarty największy kontenerowiec świata zawinął do terminalu DCT

OOCL United Kingdom już w Gdańsku. Czwarty największy kontenerowiec świata, którego chrzest odbył się niecałe dwa miesiące temu, zacumował w DCT w środę. To jego pierwsza podróż z Azji do Europy.
16.11.2017

Trzeci największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska

Trzeci największy kontenerowiec świata w Gdańsku. OOCL Japan zacumował w terminalu kontenerowym DCT w czwartek. Zanim jednostka po raz pierwszy przypłynęła do Polski, nie obyło się bez przeszkód.
02.11.2017

Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w Gdańsku. Niesamowity widok (wideo)

OOCL Germany już w Gdańsku. Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę rano. Jego pojemność to aż 21 413 TEU.
11.10.2017

Drugi na świecie gigant zawinie do DCT

Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany, który w środę (11.10) zawinie do gdańskiego DCT.
09.10.2017

Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska

Chrzest OOCL Japan. Uroczystość nadania imienia jednostce odbyła się w piątek w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. To trzeci gigantyczny kontenerowiec we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line). Statek, podobnie jak jego siostrzane jednostki, będzie pływał w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.
04.09.2017

Chrzest kolejnego kontenerowego giganta. W październiku zobaczymy go w Gdańsku

Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany. Chrzest jednostki odbył się w środę w stoczni Saqmsung Heavy Industries w Korei Południowej. W październiku statek zawinie do DCT.
23.08.2017

Do Gdańska zawinął największy kontenerowiec świata. Byliśmy na pokładzie (foto, wideo)

OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
28.06.2017

Do Gdańska w środę przypłynie największy kontenerowiec świata

OOCL Hong Kong w terminalu DCT. Zmieniiła się godzina zawinięcia statku. Największy kontenerowiec świata spodziewany jest w Gdańsku w środę około godziny 14:00. Pojemność tego statku to 21 413 TEU (kontenerów 20-stopowych).
26.06.2017

Największe kontenerowce świata raz w tygodniu będą wpływały do gdańskiego portu (foto, wideo)

CSCL Arctic Ocean w terminalu kontenerowym DCT. Jeden z największych kontenerowców na świecie o pojemności około 19 000 TEU zacumował przy nabrzeżu T2 we wtorek wieczorem. Jednostka dotarła do gdańskiego portu w ramach rozpoczętej właśnie współpracy z Ocean Alliance – największym aliansem kontenerowym świata. Pozostanie tam do czwartku.
18.05.2017

Ocean Alliance ogłosił siatkę połączeń

Członkowie Ocean Alliance - CMA CGM Group, COSCO Container Lines, Evergreen Line i Orient Overseas Container Line - ogłosili siatkę połączeń.
03.11.2016

Kontenerowce na morzach i oceanach

Wydaje się, że recesja na rynku przewozów kontenerowych została w kilwaterze przemierzających oceany i morza kontenerowców. Armatorzy zamawiają coraz większe jednostki, rozrastają się portfele stoczniowych koncernów, a flota kontenerowców wzrosła w ostatnim roku o ponad 20%. Mimo rosnącej przestrzeni ładunkowej, latem 2010 r. zanotowano na międzykontynentalnych trasach 100-proc. zapełnienie kontenerowców, a w styczniu br. zarejestrowano najniższy wskaźnik niewykorzystanej powierzchni ładunkowej.
13.04.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.