Strategic Marine Pte, firma przemysłowa ze stocznią w Singapurze, dostarczyła klientowi WEM Marine dwa statki typu CTV. Nowe, 27-metrowe jednostki (zbudowane według projektu firmy Stratcat 26) są pierwszymi statkami CTV zwodowanymi w nowej stoczni Strategic Marine przy Benoi Road w Singapurze.
Statki WEM 5 i WEM 6 zostały zaprojektowane tak, aby spełniały wymagania operacyjne na wodach Wielkiej Brytanii i Europy, gdzie będą eksploatowane. Statki są wyposażone w dwa silniki Caterpillar C32, które napędzają śruby napędowe o stałym skoku, zapewniając solidny i wydajny system napędowy.
Jednostki mogą przewieźć na pokładzie 24 techników i sześć osób załogi, a transfer personelu do lokalizacji morskich turbin wiatrowych ułatwia opatentowany system aktywnych odbojnic. WEM 5 i WEM 6 są siostrzane względem okrętów dostarczonych do WEM Marine latem 2021 roku. Wszystkie cztery zostały dostarczone zgodnie z harmonogramem i budżetem, pomimo wyzwań związanych z globalną pandemią koronawirusa.
WEM 5 i WEM 6 niedawno zakończyły próby morskie, podczas których David Ford, dyrektor zarządzający WEM Marine, dołączył do załogi, aby osobiście jednostki poddać próbom. Oba statki osiągnęły prędkość przekraczającą 26 węzłów.
- Ostatnia dostawa jeszcze bardziej ugruntowuje solidną, sprawdzoną reputację Strategic Marine w zakresie budowy jednostek CTV dla przemysłu OZE na całym świecie i opiera się na naszej doskonałej współpracy z WEM Marine. Nasi klienci cenią sobie nasze doświadczenie i zdolność do efektywnego dostosowywania projektów statków do różnych wymagań operacyjnych, co zapewnia, że gotowy statek jest w pełni dostosowany do ich potrzeb – powiedział Chan Eng Yew, Dyrektor Generalny Strategic Marine.
Z kolei Paolo Moretti, prezes RINA Services stwierdził, że zapotrzebowanie na coraz bardziej wyspecjalizowane statki spełniające potrzeby operacyjne tego ważnego sektora przyczyniło się do powstania wielu postępów i osiągnięć technologicznych - czego dowodem wspomniane dwa nowe statki. - Współpraca ze Strategic Marine w zakresie nadzoru budowlanego i procesu klasyfikacji przebiegła sprawnie i bezproblemowo – stwierdził.
Strategic Marine Group to wiodący producent statków, posiadający stocznię w Singapurze oraz w Australii, Indonezji, Niemczech, na Bliskim Wschodzie i w Wielkiej Brytanii. Działa głównie w pięciu kluczowych segmentach rynku, produkując statki dla przemysłu naftowego i gazowego, OZE, sektora transportu, obrony oraz usług paramilitarnych. Strategic Marine Group zbudował i dostarczył już ponad 600 statków wykonanych zarówno z aluminium, jak i stali.
Famur Amur i EDF Renewables planują w Polsce współpracę w obszarze OZE
Energia z wiatru napędza transformację energetyczną – nadchodzi Konferencja PSEW2022, 13-15 czerwca w Serocku
PGNIG zawarło porozumienie na dostawy LNG z Sempra Infrastructure Partners
Offshore: „Sny o potędze” czy realne szanse Szczecina i regionu? Już 18 maja debata online
Włosi uruchomili pierwszą morską farmę wiatrową
Finlandia. Odcięcie gazu przez Rosję jako odwet za chęć wstąpienia do NATO?
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34975,00 $ | tona | 1,82% | 16 maj |
Cynk | 3583,00 $ | tona | 2,40% | 16 maj |
Aluminium | 2790,00 $ | tona | 2,50% | 16 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |