• <
mewo_2022

American Offshore Services i Orion Infrastructure Capital zbudują nowoczesne jednostki CTV

14.02.2022 18:11
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas American Offshore Services i Orion Infrastructure Capital zbudują nowoczesne jednostki CTV

Partnerzy portalu

American Offshore Services i Orion Infrastructure Capital zbudują nowoczesne jednostki CTV - GospodarkaMorska.pl
Fot. AOS G-Class 30m CTV /Blount Boats

American Offshore Services, operator statków transferowych CTV, ogłosił strategiczne partnerstwo z Orion Infrastructure Capital w celu zbudowania najnowocześniejszych statków do transportu załóg i materiałów w celu obsługi morskiej infrastruktury energetycznej u wybrzeży USA. 

Jak czytamy w komunikacie, w ramach porozumienia, OIC zapewni finansowanie budowy serii statków CTV w Blount Boats w celu obsługi powstającego w Stanach Zjednoczonych przemysłu morskiej energetyki wiatrowej.

Utworzony w 2020 roku operator A-O-S jest spółką joint venture pomiędzy europejskim operatorem CTV, Northern Offshore Services (N-O-S), i amerykańską firmą logistyczną, SEA.O.G Offshore, w celu świadczenia usług dla amerykańskiej branży morskiej energetyki wiatrowej. W listopadzie 2021 roku firma A-O-S złożył zamówienie na cztery hybrydowe statki CTV w Blount Boats z Warren. W planie  jest rozbudowa floty statków przeznaczonych na rynek amerykański.

Projekt statków zgodny z ustawą Jonesa

Nowe, zgodne z ustawą Jonesa (Jones Act), statki o długości 99 stóp (około 30 metrów) klasy G są oparte na najlepszej w swojej klasie konstrukcji N-O-S CTV, oferując wysoką wydajność i maksymalne osiągi. Aluminiowe katamarany będą miały specjalną komorę przeznaczoną na akumulatory, co sprawi, że statki będą przystosowane do napędu hybrydowego. 

Specyfikacja AOS G-Class 30m CTV/Źródło: Blount Boats

- Cieszymy się, że możemy współpracować z A-O-S i finansować następną generację statków CTV zgodnych z Jones Act. Statki te są kluczowe dla owocnej budowy instalacji OZE, które będą w stanie zasilić miliony domów na wschodnim wybrzeżu - powiedział Ethan Shoemaker, partner inwestycyjny i dyrektor Działu Kredytów w OIC. 

Przypomnijmy, że Jones Act to ustawa, która nakłada w praktyce ograniczenia na funkcjonowanie zagranicznych statków na wodach amerykańskich. Regulacje te utrudniają rozwój sektora offshore wind w USA, ponieważ większość specjalistycznych jednostek została zbudowana poza USA a ich armatorzy mają siedziby głównie w Europie lub Azji. Nowe statki A-O-S oraz OIC mają więc być dedykowane amerykańskiemu rynkowi offshore wind.  

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.