W sytuacji zapowiadanych zmian w formacjach zbrojnych i przekierowania wydatków, zapowiadanych przez administrację prezydenta Donalda Trumpa, Rządowe Biuro Odpowiedzialności USA (US Government Accountability Office, GAO), przypomniało, że druga formacja morska wchodząca w skład sił zbrojnych USA ma poważne zaległości w projektach infrastruktury brzegowej, wymagających napraw, remontów czy kompletnej modernizacji.
O problemach instytucja miała informować już w 2019 roku, a opublikowany wtedy raport wskazywał na zaległości w projektach infrastruktury brzegowej o wartości co najmniej 2,6 mld dolarów. Około 45% obiektów, takich jak pomosty i pasy startowe, przekroczyło oczekiwany okres eksploatacji. Po kilku kolejnych latach zaległości miały wzrosnąć do 7 miliardów dolarów. Co istotne, budżety nie uwzględniają funduszy, których straż wybrzeża ma potrzebować, aby osiągnąć swoje cele w zakresie utrzymania infrastruktury.
Aby rozwiązać ten problem, GAO miała zgłosić sześć rekomendacji i przygotowała kilkunastostronicowy, dostępny na stronie organizacji raport. Podaje też, że US Coast Guard miała na ten moment częściowo lub w pełni zrealizować cztery z podanych rekomendacji, w tym też podjąć działania w celu lepszego priorytetyzowania projektów. Wskazuje przy tym na potrzeby analizy w względzie kompromisów, wynikających z ograniczonego budżetu i kolejkowania potrzeb. Przypomnijmy, że formacja ma borykać się także z problemami rekrutacyjnymi oraz znaczną ilością jednostek nawodnych, których czas eksploatacji zbliża się ku końcowi lub został już przekroczony.
Czytaj więcej: Straż Wybrzeża USA ma problem z brakami kadrowymi
Aby przeprowadzić analizę i wyciągnąć wnioski, GAO przeanalizowało dokumentację Straży Wybrzeża dotyczącą ogólnego zarządzania infrastrukturą brzegową i jej procesów w roku fiskalnym 2024 w celu oceny stanu obiektów. Biuro dokonało też analizy danych budżetowych Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego na lata fiskalne 2019–2025, w tym cele finansowania infrastruktury brzegowej. GAO przeprowadziło także rozmowy z funkcjonariuszami i urzędnikami reprezentującymi Straż Wybrzeża.
Jak wskazuje GAO, formacja posiada prawie 40 000 aktywów infrastruktury brzegowej, w tym stacje łodzi, pomosty i budynki, z których prowadzi operacje. Inna infrastruktura pomocnicza obejmuje systemy użyteczności publicznej, obiekty szkoleniowe i jednostki mieszkalne, jak pokazano poniżej. Łączna wartość tych aktywów wynosi 24,5 miliarda dolarów. Według formacji realizacja inwestycji wynikających z zaległości w projektach infrastruktury brzegowej wciąż rośnie, a wnioski budżetowe z roku fiskalnego 2019 do roku fiskalnego 2025, nie obejmowały poziomów, które określono jako spełniające jej cele. Cele finansowania na utrzymanie infrastruktury brzegowej wahały się od ok. 439 mln dolarów w roku fiskalnym 2019 do 709 mln dolarów w roku fiskalnym 2025. Rzeczywiste poziomy finansowania wahały się odpowiednio 255 mln i 415 mln dolarów. Różnica jest więc niemal dwukrotna.
Wspomniane rekomendacje to:
- Opracowanie planu standaryzacji ocen stanu obiektów;
- Ustanowienie celów, mierników i poziomów bazowych w celu śledzenia skuteczności działań konserwacyjnych i naprawczych;
- Współpraca z Kongresem w celu rutynowego dostosowywania portfela infrastruktury brzegowej do potrzeb misji, w tym poprzez pozbywanie się niepotrzebnych aktywów;
- Ustanowienie wytycznych w celu dokumentowania danych wejściowych, rozważań i decyzji dotyczących ustalania priorytetów projektów w zakresie utrzymania infrastruktury brzegowej
- Wykorzystanie modeli do przewidywania wyników inwestycji, analizowania kompromisów i optymalizowania decyzji między konkurującymi inwestycjami;
- Uwzględnianie szczegółowych informacji na temat alternatywnych projektów i zgłaszanie kompromisów w kongresowych wnioskach budżetowych i powiązanych raportach;
Formacja miała dokonać systematycznej oceny stanu swojej infrastruktury brzegowej, przy czym nie wdrożyła jeszcze w pełni narzędzi i analiz, takich jak modele do przewidywania wyników inwestycji, analizowania kompromisów i podejmowania decyzji dotyczących zasobów, które mogłyby pomóc obniżyć koszty utrzymania infrastruktury brzegowej. Jedno zalecenie pozostaje nieuwzględnione, że Straż Wybrzeża powinna uwzględnić szczegóły dotyczące konkurencyjnych i alternatywnych projektów oraz zgłaszać kompromisy we wnioskach budżetowych Kongresu, jak i powiązanych raportach. Urzędnicy odpowiedzialni za formację przekazali, że rozważają publikację rocznych raportów, które zawierają kluczowe informacje o aktywach infrastruktury brzegowej jako krok w kierunku zajęcia się tą rekomendacją.
Pełne wdrożenie wszystkich sześciu zaleceń GAO z 2019 roku ma pomóc skuteczniej zarządzać dostępnymi zasobami, w tym obniżyć koszty i zapewnić lepsze informacje potrzebne do rozwiązania problemów związanych z infrastrukturą brzegową.
Rządowe Biuro Odpowiedzialności USA jest niezależną, bezpartyjną agencją rządową w ramach władzy ustawodawczej, która świadczy usługi audytorskie, ewaluacyjne i śledcze dla Kongresu USA. To najwyższa instytucja audytowa rządu federalnego, określająca swoje podstawowe wartości jako odpowiedzialność, uczciwość i wiarygodność. Jest również znana jako „kongresowy strażnik” Na czele biura stoi Kontroler Generalny USA. Jest mianowany przez prezydenta za radą i zgodą Senatu.
Dramat na pokładzie Steny. Na ratunek wezwano śmigłowiec Marynarki Wojennej
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?
Lotniskowiec Royal Navy i jego myśliwce oddane pod dowództwo NATO
Port w Noworosyjsku wznowił działanie po ataku ukraińskich dronów