Szwedzki koncern realizuje zamówienie dla Peru w postaci szybkich łodzi bojowych Combat Boat 90 Next Generation (CB90 NG), które są rozwinięciem rodziny jednostek CB90. Są z powodzeniem wykorzystywane przez straże graniczne, morskie jednostki policji oraz marynarki wojenne.
Pierwsze dwie łodzie Combat Boat 90 Next Generation, w wersji dla Straży Wybrzeża Peru, zostały dostarczone zamawiającemu. Łodzie zostały zaprojektowane przez stocznię Docksta, a za produkcję odpowiada lokalny partner, firma SIMA. Konstrukcja jest podobna do szwedzkiej wersji CB90 NG, ale zastosowano w niej pewne zmiany. Wśród tych wymaganych było wstawienie przedniego, ręcznego stanowiska strzeleckiego zamiast rampy dziobowej.
Łodzie będą eksploatowane przez peruwiański Urząd Morski i będą wykorzystywane przez funkcjonariuszy w zakresie przestrzegania przepisów w ruchu nawodnym, bezpieczeństwa morskiego, ochrony środowiska. Posłużą także walce z zjawiskiem nielegalnych połowów, przemytu narkotyków i innych towarów.
CB90 NG został pierwotnie zaprojektowany z myślą o szybkim transporcie oddziałów piechoty morskiej i jednostek specjalnych, przeznaczonych do szybkiego dostania się na brzeg jak i sprawnej ewakuacji. Pozwala łatwo dostać się zarówno na piaszczystą plażę, jak i podwyższony, skalny brzeg. W zależności od powierzonego zadania może przyjmować różne role w łańcuchu sensorycznym i bojowym. Zawiera nowoczesny system zarządzania walką oraz czujniki do obserwacji, ochrony balistycznej, a także dalej poprawione zdolności stealth. Kadłub jednostki wyróżnia się manewrowością i szybkością. Sprawdza się zarówno w ramach sił zbrojnych, jak i innych formacji mundurowych oraz porządkowych, którym zależy na stosowaniu szybkich jednostek na obszarze wymagającym szybkiej reakcji oraz sprawnego działania.
Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?
W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"
Katastrofa mostu w Baltimore: kolejne szczegóły. Co z załogą statku?
Po niemal 60 latach Niemcy wycofują ze służby swój ostatni okręt desantowy
Przed uderzeniem w most Dali tracił zasilanie. Załoga alarmowała, most był zamknięty
Ekspert o moście w Baltimore: zawinił brak odpowiedniej osłony podpory mostu