Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw w N. Jorku tanieje, a kończący się tydzień może zaliczyć do spadkowych. Odradzająca się pandemia koronawirusa w Europie i USA stanowi zagrożenie dla popytu na paliwa - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na XII na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,52 USD, niżej o 0,30 proc.
Ropa Brent w dostawach na XII na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 42,34 USD za baryłkę, niżej o 0,28 proc.
Na świecie notuje się coraz więcej przypadków nowych zakażeń Covid-19, a to wymusza działania władz, które ograniczają m.in. mobilność ludzi.
We Francji po raz kolejny stwierdzono najwyższy dobowy przyrost zakażeń koronawirusem od początku epidemii. W ciągu poprzedniej doby zanotowano 41.622 przypadki, o 15 tys. więcej niż dzień wcześniej. Od początku epidemii koronawirusem we Francji zakaziło się już prawie milion osób.
W ub. tygodniu wskaźnik korzystania z płatnych dróg we Francji spadł najmocniej rdr od lipca.
Z kolei w USA zapasy benzyny wzrosły w ub. tygodniu o 1,895 mln baryłek, czyli o 0,8 proc. do 227 mln baryłek. To najmocniejszy wzrost zapasów benzyny w USA od maja br. Świadczy on o ograniczaniu przemieszczania się Amerykanów po kraju.
"Ceny ropy utknęły w pobliżu 40 USD, co sygnalizuje ostrożność w zwiększaniu podaży surowca przez kraje, m.in. Libię" - mówi Victor Shum, wiceprezes ds. doradztwa energetycznego w IHS Markit.
Dodaje, że nie wiadomo, co w takiej sytuacji zrobi OPEC+, który od stycznia planował podwyższenie dostaw surowca z krajów tego sojuszu.
Prezydent Rosji Władimir Putin oświadczył, że Rosja jest gotowa przedłużyć wprowadzone wcześniej cięcia dostaw swojej ropy, jeśli będzie to konieczne.
Te komentarze mogą być sygnałem, że sojusz producentów ropy z OPEC+ może jednak opóźnić wprowadzenie większych dostaw ropy.
Ropa w USA na NYMEX zyskała na zakończenie poprzedniej sesji 1,5 proc., a od początku tygodnia staniała do tej pory o 0,3 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych