Marek Nowak
Stworzenie towarowego połączenia kolejowego pod szyldem "Jednego Pasa i Jednego Szlaku" było jednym z tematów listopadowej wizyty prezydenta Dudy w Chinach. Jest to projekt modernizacji i budowy sieci połączeń lądowych i morskich między UE a Chińską Republiką Ludową.
Rozmowy z chińskim przywódcą mają skupiać się wokół kwestii gospodarczych, które dotyczą także udziału Polski w chińskiej inicjatywie stworzenia Azjatyckiego Banku Inwestycji Infrastrukturalnych (AIIB), którego kapitał wyniesie łącznie 100 mld dol. W kwietniu ustawę o ratyfikacji umowy o utworzeniu AIIB podpisał prezydent Andrzej Duda, a Minister finansów Paweł Szałamacha podkreślił, że udział Polski w AIIB jest bardzo silnym elementem polskiej strategii gospodarczej. Procedura ratyfikacji umowy dotyczącej przystąpienia Polski do banku jest na finiszu.
Także szef MSZ Witold Waszczykowski mówił, że Polska chce iść w kierunku rozszerzania wzajemnej współpracy i wyrównywania niekorzystnego bilansu handlowego z Chinami.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi