pc
Konferencja Episkopatu Włoch zaprotestowała w nocie na temat migracji przeciwko "pogardliwym słowom" i "agresywnym zachowaniom" oraz podsycaniu "klimatu nieufności". Podkreślono, że tragedie na morzu "nie pozwalają na zamykanie granic i wznoszenie barier".
W wydanej w czwartek nocie włoscy biskupi napisali: "W związku z tym, co się dzieje, nie zamierzamy ani odwracać wzroku, ani podzielać pogardliwych słów i agresywnych zachowań".
"Nie możemy pozwolić na to, aby niepokój i strach warunkowały nasze wybory, decydowały o naszych odpowiedziach, podsycały klimat nieufności i pogardy, wściekłości i odrzucenia" - podkreślono w komunikacie episkopatu.
"Odczuwamy w sposób jednoznaczny, że droga do tego, by uratować nasze człowieczeństwo przed wulgarnością i barbaryzacją polega na zaangażowaniu na rzecz stania na straży życia; każdego życia, począwszy od tego najbardziej narażonego, upokarzanego i deptanego" - zaznaczono.
W nawiązaniu do ostatnich katastrof łodzi i ratowania rozbitków na Morzu Śródziemnym prezydium episkopatu dodało: "Pełne przerażenia oczy, szklany wzrok tego, kto w ostatnim momencie ocalał przed otchłanią, jaka pochłonęła życie innych ludzi, to tylko ostatni obraz tragedii, do jakiej nie możemy się przyzwyczaić".
"Poczuwamy się do odpowiedzialności za te zastępy biedaków, ofiar wojen i głodu, pustyni i tortur. To pełna cierpienia historia mężczyzn, kobiet i dzieci, która nie pozwalając na zamykanie granic i wznoszenie barier, wymaga od nas odwagi solidarności, sprawiedliwości i pokoju" - głosi nota włoskiego Kościoła.
Biskupi zapewnili, że nie zamierzają proponować "łatwych rozwiązań" obecnej sytuacji, ale kierując się Ewangelią chcą być wyrazicielami tych, którzy nie są dopuszczani do głosu. Wyrazili wdzięczność tym, którzy wraz z nimi dając wyraz "współczucia, dalekowzroczności i odwagi" budują "kulturę inkluzywną, zdolną chronić, promować i integrować" migrantów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych