pc
W opublikowanym w piątek wywiadzie dla niemieckiej agencji dpa włoski minister infrastruktury i transportu Danilo Toninelli wyraził opinię, że kwestia migracji rozstrzygnie o przyszłości Unii Europejskiej.
"Jesteśmy wszyscy rozzłoszczeni UE, która nie rozumie, że w tym temacie chodzi o jej własne przeżycie" - powiedział Toninelli, który należy do antysystemowego Ruchu Pięciu Gwiazd. Ugrupowanie to współtworzy z prawicowo-populistyczną Ligą (Lega) koalicyjny rząd. Włoskiemu resortowi transportu podlega także Straż Przybrzeżna, zaangażowana w ratowanie migrantów dryfujących po Morzu Śródziemnym.
"Europa musi przestać być wieżą z kości słoniowej biurokracji oraz finansów i musi ponownie należeć do ludzi. Jeśli nie zdoła przezwyciężyć tego egoistycznego nastawienia, narazi się na ogromne ryzyko" - ostrzegł Toninelli.
Zapewnił, że jego kraj łączą z Niemcami i innymi państwami UE "stosunki uczciwej współpracy", a Włochy jako kraj założycielski UE "zawsze wierzyły w projekt europejski".
Toninelli zaprzeczył, jakoby Liga, do której należy minister spraw wewnętrznych Matteo Salvini, ustalała kurs rządu w sprawie migracji, wpływając w tym względzie również na bezpartyjnego premiera Giuseppe Contego. "Linię rządu wyznacza Conte", a jej podstawą jest "wyraźny mandat" Włochów - podkreślił. Dodał, że Ruch Pięciu Gwiazd i Liga są zwarte i dobrze współpracują.
Według niego, niepokojąco wysoki dług publiczny Włoch będzie można zredukować tylko dzięki rzeczywistemu wzrostowi gospodarczemu, a obawy przed budżetową rozrzutnością obecnego rządu są bezzasadne.
"Rynki zrozumieją, że nasze planowanie budżetowe będzie wspierać rozwój" - powiedział deklarując jednocześnie, że jego rząd nie chce prowokować konfliktu z Brukselą. "Wymagania UE są sensowne tak długo, jak nie przeszkadzają państwom w realizowaniu nie dających się zakwestionować celów" - zaznaczył. Wyjaśnił, że obejmuje to wspieranie inwestycji, zwalczanie biedy i zmniejszanie podatków, by przedsiębiorstwa mogły ponownie się rozwijać.
Wywiad z Tonellim został przeprowadzony przez dpa w formie pisemnej w ramach bloku tematycznego, poświęconego pierwszym stu dniom działalności nowego włoskiego rządu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych