ew
Janek Stalmeister przestaje pełnić funkcję dyrektora generalnego w grupie Tallink. Nowym CEO zostanie Paavo Nõgene, który swoją funkcję zacznie sprawować z początkiem maja.
Grupa Tallink w specjalnym komunikacie poinformowała o zmianach i przetasowaniach, które mają obecnie miejsce na najwyższym szczeblu. Kluczową wiadomością jest zmiana dyrektora generalnego. Od 1 maja br. na stanowisku tym zajdzie istotna zmiana, a funkcję tę na okres trzech lat obejmie Paavo Nõgene.
Przyszły CEO grupy Tallink od 2013 r. pełni funkcję sekretarza generalnego w estońskim Ministerstwie Kultury. Ze stanowiska tego odejdzie tuż przed rozpoczęciem pracy w grupie Tallink. W przeszłości kierował m.in. największym w Estonii teatrem Vanemuine, działał również jako prywatny przedsiębiorca. Do tej pory związany był z wieloma instytucjami kultury działającymi w tym kraju (m.in. kino, teatr, muzea).
„Grupa Tallink to silne międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego wyniki mówią same za siebie. Decyzja rady nadzorczej i wskazanie nowego CEO tylko wzmocni obecną pozycję firmy Tallink i dalsze perspektywy” - powiedział Enn Pant, przedstawiciel rady nadzorczej.
Janek Stalmeister nie rozstaje się z firmą. Pozostanie w firmie jako członek rady dyrektorów.
Pod wodzą Stalmeistera firma mogła się pochwalić doskonałymi wynikami finansowymi. W 2017 r. grupa Tallink odnotowała przychody na poziomie 967 milionów euro (wzrost o 30 milionów euro w porównaniu z rokiem wcześniejszym) – najwięcej w historii - oraz zysk netto wynoszący 49 milionów euro (44,1 miliona euro w 2016 r.). Za jego kadencji do eksploatacji wszedł także supernowoczesny prom Megastar.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych