pc
Polskie firmy należą do najbardziej umiędzynarodowionych na świecie, ale potrzebujemy jeszcze większej dynamiki wzrostu inwestycji zagranicznych w Polsce - powiedział w rozmowie z PAP wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger.
"Polskie firmy należą do najbardziej umiędzynarodowionych na świecie, ale potrzebujemy jeszcze większej dynamiki wzrostu inwestycji zagranicznych w Polsce” – oświadczył Senger. Porównał sytuację polskiej gospodarki z Niemcami, gdzie średnioroczny portfel inwestycji zagranicznych to ok. 60-70 mld euro. „Rozwijając się tak dynamicznie, również dojdziemy do tego momentu" – ocenił.
Wiceszef PAIiH podkreślił, że polska gospodarka potrzebuje też umiędzynarodowienia kapitałowego w odniesieniu do firm prywatnych. "Potrzebna jest ekspansja nie tylko w zakresie sprzedaży na rynki zagraniczne, ale również w zakresie podejmowania joint venture na rynkach zagranicznych i na rynku polskim. Chodzi o to, aby polskie przedsiębiorstwa stawały się coraz bardziej umiędzynarodowione kapitałowo" – powiedział Senger.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych