pc
Premier Węgier Viktor Orban wyraził w liście do włoskiego premiera Giuseppe Contego szacunek swego kraju dla nowego rządu Włoch, który polityką migracyjną chroni granice zewnętrzne UE – powiedział w niedzielę szef węgierskiego MSZ Peter Szijjarto agencji MTI.
„My, Węgrzy, dobrze wiemy, że to niełatwe zadanie i jeśli ktoś to robi, jest nieustannie atakowany” – napisał w liście Orban, dodając, że stanowisko Węgier w tej sprawie jest od lat znane i nie wezmą one udziału w żadnym rozdzielaniu imigrantów.
Według Szijjarto, premier zaznaczył, że nielegalnych imigrantów nie należy rozdzielać między kraje europejskie, tylko odesłać ich tam, skąd przybyli, i dlatego Węgry będą w stanie pomagać im wyłącznie tam.
Zaostrzając politykę migracyjną, nowy rząd Włoch odstąpił od dotychczasowej praktyki, zgodnie z którą wszyscy migranci zabierani z pontonów i łodzi oraz ratowani rozbitkowie byli przewożeni wyłącznie do portów w tym kraju. Zostały one zamknięte dla statków organizacji pozarządowych ratujących migrantów na Morzu Śródziemnym, a także dla innych jednostek patrolujących ten akwen. Władze w Rzymie żądają, aby migranci byli kierowani także do innych europejskich portów.
MSZ Włoch rozesłał w sobotę noty dyplomatyczne do ambasad wszystkich państw członkowskich UE z apelem o wyrażenie gotowości przyjęcia części z 450-osobowej grupy migrantów przybyłej z Libii w rejon Sycylii.
Osobny list z apelem do przywódców państw UE wystosował włoski premier Conte. Zwrócił się do nich z prośbą o "jasny sygnał wspólnej odpowiedzialności za zarządzanie zjawiskiem migracji" i rozważenie możliwości przyjęcia części osób.
Około 450 przybyłych z Libii migrantów znajduje się obecnie na pokładach dwóch włoskich okrętów, których załogi zabrały ich z łodzi i pontonów w rejonie Sycylii. W niedzielę migrantom dostarczono żywność i napoje.
Dotychczas Niemcy, Francja i Malta zadeklarowały, że przyjmą po 50 migrantów z tej grupy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych