W Sejmie odbyło się spotkanie podsumowujące III Międzynarodowy Kongres Morski.
- Nakreślone priorytety polityki morskiej państwa do 2020 r. z perspektywą do 2030 r., prace legislacyjne, w tym wprowadzone ułatwienia dla przedsiębiorców oraz wiele umów międzynarodowych w dziedzinie spraw morskich stanowią oparcie dla pomyślnego rozwoju polskiej gospodarki morskiej - mówiła wiceminister infrastruktury i rozwoju Dorota Pyć.
Wiceminister podkreśliła znaczenie uchwalonej 17 marca 2015 r. przez Radę Ministrów pierwszej w wolnej i nowoczesnej Polsce Polityki morskiej Rzeczypospolitej Polskiej do roku 2020 (z perspektywą do roku 2030). Dokument ten określa podstawowy cel i działania rozwoju morskiego naszego państwa skierowane na kompleksowe wykorzystanie morskiego potencjału Polski i rozwój gospodarki morskiej, a także instrumenty prawno-ekonomiczne sprzyjające jego realizacji.
Dorota Pyć zwróciła również uwagę na podejmowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju działania na rzecz realizacji polskiej polityki morskiej, w tym wspierające rozwój inwestycji morskich, oraz prace legislacyjne mające na celu jak największe wsparcie możliwości rozwoju polskiej nowoczesnej i konkurencyjnej gospodarki morskiej.
- Dla polskiej gospodarki morskiej rok 2015 jest ważny z wielu względów. Obchodzimy w nim trzy jubileusze 95-lecia: zaślubin Polski z morzem, edukacji morskiej i administracji morskiej - dodała.
W spotkaniu udział wzięli m.in. Wicemarszałek Sejmu Eugeniusz Grzeszczak, Dyrektor Naczelny Polskiej Żeglugi Morskiej Paweł Szynkaruk, Przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Gospodarki Morskiej Konstanty Oświęcimski, posłowie oraz senatorowie, samorządowcy.
III Międzynarodowy Kongres Morski odbył się w dniach 10-12 czerwca 2015 r. w Szczecinie. Zgromadził ponad tysiąc osób reprezentujących różne sektory gospodarki morskiej, administracji morskiej, przedsiębiorców, ludzi świata nauki, przedstawicieli władz centralnych i samorządowych. Przez trzy dni dyskutowano o problemach gospodarki morskiej zarówno w ujęciu krajowym jak i globalnym. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju reprezentowała Minister Maria Wasiak oraz wiceszefowe resortu Dorota Pyć i Iwona Wendel. Kolejna edycja planowana jest na czerwiec 2016 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych