oprac. MN
Ustawa stoczniowa to krok w dobrym kierunku, ale trzeba pytać, co stanie się z prywatnymi firmami, które na terenie byłego zakładu w Szczecinie już działają - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Dariusz Wieczorek z SLD.
Szef partii w zachodniopomorskiem zwracał uwagę na to, że Szczeciński Park Przemysłowy, który ma być jednym z fundamentów odbudowy przemysłu stoczniowego - to także spółka, która zarządza i podnajmuje tereny i urządzenia innym firmom. A zlecenie na budowę promów w Szczecinie dostała firma z Trójmiasta.
- Pewnie pomysł jest taki: zlecamy to firmie, która ma certyfikaty, ma doświadczenie, daje gwarancje wybudowania. Firma ta następnie zleca wykonanie dużej części tutaj. I tu pojawia się problem firm działających na terenie Parku Przemysłowego w Szczecinie. One nie wiedzą co dalej, mają umowy z krótkimi terminami rozwiązania, wiedzą, że zostało podpisane jakieś konsorcjum. Myślę, że informacja powinna być bardziej szczegółowa, jeśli chodzi o te właśnie firmy, bo musimy dbać o to, by one na terenie Parku funkcjonowały i oby ten projekt się powiódł - zaznacza Dariusz Wieczorek.
Wieczorek dodawał, że SLD od lat forsuje pomysł, aby terenami postoczniowymi zarządzał samorząd Szczecina i województwa - ale bez skutku. Działania Prawa i Sprawiedliwości w sprawie reaktywacji przemysłu stoczniowego polityk SLD "uznaje za plus".
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku