mk
W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbył się przegląd resortów. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej reprezentował Marek Gróbarczyk, szef resortu.
Minister Gróbarczyk mówił o istotnych zadaniach swojego resortu. Odbudowa przemysłu stoczniowego jest jednym z nich. W ramach konsolidacji przemysłu stoczniowego Fundusz Inwestycyjny MARS przejął udziały Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Pozwoliło to utworzyć największą grupę stoczniową na Bałtyku i jedną z największych w Europie. 1 stycznia 2017r. weszła w życie Ustawa o przemyśle stoczniowym i przemysłach komplementarnych, która zapewnia konkurencyjność zasad funkcjonowania przemysłu okrętowego.
Kolejnym priorytetem jest rozwój żeglugi śródlądowej m.in. poprzez rewitalizację Odrzańskiej Drogi Wodnej, przywrócenie żeglowności Wisły od Warszawy do Gdańska oraz połączenia Odry, Noteci, Wisły i Bugu. Plany obejmują też budowę Kanału Śląskiego łączącego Wisłę i Odrę oraz połączenie Odra-Łaba-Dunaj.
Jako ważny obszar działań Ministerstwa wskazał też rybołówstwo, do tej pory niedoceniane. Także wspieranie szkół morskich i specjalistycznych. W tym roku Ministerstwo zamierza skupić się także na przeszkoleniu egzaminatorów Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej (CMKE). Kolejnym celem jest utworzenie technikum żeglugi śródlądowej we Wrocławiu. – Przygotowujemy się do powołania szkół specjalizujących się m.in. w żegludze śródlądowej – mówił szef resortu.
Premier Beata Szydło podczas spotkania z przedstawicielami resortów zaznaczyła, że są to nowe, ale zapracowane resorty. – Mimo, że to są stosunkowe niewielkie ministerstwa , biorąc pod uwagę wielkość, jeśli chodzi o zakres działań, to trzeba przyznać, że są to jedne z najbardziej zapracowanych ministerstw – podkreśliła.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych