ew
Prezydent Donald Trump podpisał dekret zezwalający producentom stali i aluminium z niektórych krajów na przekraczanie kwot wyznaczonych w jego dekrecie z marca i niepłacenie wysokich ceł wprowadzonych przed 6 miesiącami - podało w środę ministerstwo handlu.
Zgodnie z rozporządzeniem takie kraje jak Korea Płd., Brazylia czy Argentyna będą mogły wysyłać do Stanów Zjednoczonych więcej stali i aluminium, a Argentyna - ponad-kwotowe ilości aluminium.
"Firmy z tych krajów mogą ubiegać się o zezwolenie na eksport do USA większej ilości niż założone w marcowym dekrecie kwoty w oparciu o deficyt jakościowy lub ilościowy, którego nie będą w stanie zaspokoić producenci amerykańscy" - wyjaśniono w komunikacie ministerstwa handlu.
"W takim wypadku może być wydana zgodna na przekroczenie limitu bez naliczania jakichkolwiek dodatkowych taryf" - wskazano.
25-procentowe cła na stal eksportowaną do Stanów Zjednoczonych i 10-procentowe cła na aluminium zostały wprowadzone w marcu br. w ramach protekcjonistycznej polityki handlowej prowadzonej przez Biały Dom.
Wyższe taryfy celne na stal i aluminium importowane do Stanów Zjednoczonych pociągnęły za sobą m.in. poważny spadek eksportu amerykańskiej soi i motocykli eksportowanych do Chin i państw Unii Europejskiej i skomplikowały relacje USA z Chinami. Okazały się też niekorzystne dla amerykańskiego rynku. Ceny metali wzrosły w USA o 33 proc. w wypadku stali i o 11 proc. - w wypadku aluminium.
Szereg krajów podjęło rozmowy ws. dwustronnych umów handlowych z USA. Prowadzi je też Komisja Europejska, która reprezentuje kraje członkowskie UE w rozmowach handlowych. Komisja stara się obecnie wypracować porozumienie, które pozwoliłoby zminimalizować koszty nowej Trumpowskiej polityki handlowej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych