ew
Kongres USA nie zgodzi się na rozszerzenie kompetencji prezydenta Donalda Trumpa w sprawach dotyczących ceł i innych narzędzi polityki handlowej - oświadczył w środę czasu miejscowego szef senackiej komisji finansów Charles Grassley.
"Nie przyznamy mu większych kompetencji. I tak już daliśmy mu ich zbyt wiele" - podkreślił Grassley, republikański senator z Ohio, na konferencji prasowej.
Odniósł się w ten sposób do doniesień agencji Bloomberga, twierdzącej, że Biały Dom przygotowuje projekt ustawy, przyznającej prezydentowi szerokie uprawnienia, obejmujące nakładanie nowych ceł w celu przełamania pozataryfowych barier handlowych, stosowanych przez inne kraje.
W zeszłym roku Trump próbował zwiększyć swoje uprawnienia w dziedzinie handlu za pomocą projektu ustawy, która pozwalałaby na nakładanie "ceł odwetowych" oraz odejście od kluczowych zasad polityki celnej i handlowej, uzgodnionych w ramach Światowej Organizacji Handlu (WTO).
Handel stał się jednym z priorytetów dla administracji Trumpa, która chce renegocjować porozumienia handlowe z Chinami, Kanadą, Meksykiem, Unią Europejską i Japonią - zauważa agencja Reutera.
Waszyngton już wypracował nową umowę o handlu z Meksykiem i Kanadą w miejsce obowiązującego układu o wolnym handlu (NAFTA); nowe porozumienia musi jeszcze zostać zatwierdzone przez amerykański Kongres.
Grassley ocenił, że obawy demokratycznych kongresmenów, związane z niektórymi elementami nowej umowy, da się rozwiać za pomocą pism uzupełniających, a nie renegocjacji całego porozumienia.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych