pc
Mam nadzieję, że na spotkaniu kanclerz Niemiec Angeli Merkel z polskimi władzami poruszony zostanie temat prac nad reformą Unii Europejskiej, w których nasz kraj powinien uczestniczyć - powiedział w poniedziałek wicemarszałek Sejmu Stanisław Tyszka (Kukiz'15).
W poniedziałek wieczorem kilkugodzinną wizytę w Warszawie złoży - pierwszy raz po ponownym objęciu urzędu - kanclerz Niemiec Angela Merkel. Spotkać ma się z premierem Mateuszem Morawieckim; zostanie także przyjęta przez prezydenta Andrzeja Dudę.
Wicemarszałek Sejmu Stanisław Tyszka zapytany o tę wizytę oraz o sprawy sporne między Polską a Niemcami, takie jak np. budowa gazociągu Nord Stream 2, przyznał, że rzeczywiście "Nord Stream 2 to bardzo ważna kwestia strategiczna". Zwrócił jednak uwagę, że inną istotną kwestią są "prace nad reformą zasadniczą, fundamentalną Unii Europejskiej; prace na linii Francja-Niemcy".
Wyraził nadzieję, że ten temat zostanie poruszony na spotkaniu z kanclerz Niemiec i podkreślił, że najważniejsze pytanie w tej kwestii, to czy Polska będzie uczestniczyła w tych pracach. Wyraził opinię, że "kwestią polskiej racji stanu jest to, żebyśmy przynajmniej byli obecni przy tych rozmowach; żebyśmy wiedzieli w jakim kierunku miałaby pójść ta reforma".
W miniony piątek prezydent Francji Emmanuel Macron i kanclerz Niemiec Angela Merkel zobowiązali się do przedstawienia wspólnych rozwiązań w kluczowych sferach integracji europejskiej, które planują przedstawić pozostałym przywódcom na Radzie Europejskiej w czerwcu.
Zamierzają - jak podkreślili - przygotować "przejrzystą i ambitną" mapę drogową przyszłych reform, które obejmą m.in. wzmocnienie strefy euro, wspólną politykę azylową, wzmocnienie europejskiej tożsamości obronnej i położenie podwalin pod wspólną politykę fiskalną (konwergencję polityk podatkowych). Pierwszy etap reformy miałby rozpocząć się jeszcze w 2018 r., następny wraz z wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2019 r. - powiadomiło biuro prasowe Pałacu Elizejskiego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych