ew
Ropa w USA zyskuje na wartości. Jej zapasy w rosną słabiej niż się spodziewano - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 61,40 USD, po zwyżce o 25 centów.
Brent w dostawach na maj na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie drożeje o 12 centów do 64,46 USD za baryłkę.
Inwestorzy poznali dane o rezerwach paliw w USA.
Zapasy ropy naftowej w USA w ubiegłym tygodniu wzrosły o 2,41 mln baryłek, czyli 0,6 proc., do 425,906 mln baryłek - poinformował w środę amerykański Departament Energii (DoE).
Ankietowani przez Bloomberga analitycy oczekiwali wzrostu zapasów o 3 mln baryłek.
Zapasy benzyny spadły w tym czasie o 0,788 mln baryłek, czyli 0,3 proc., do 251,029 mln baryłek.
Rezerwy paliw destylowanych, w tym oleju opałowego, spadły o 0,559 mln baryłek, czyli 0,4 proc. do 137,426 mln baryłek - podał DoE.
"Aby ceny ropy odbiły się mocniej potrzebny jest jakiś silny katalizator" - mówi Tetsu Emori, prezes Emori Capital Management Inc.
"Jeśli amerykańscy producenci ropy z łupków przestaną podwyższać produkcję, ceny ropy przestaną spadać" - dodaje.
"Aby zagwarantować zwyżkę cen ropy na giełdach byłoby dobrze, żeby kraje OPEC i Rosja zadeklarowali, iż będą kontynuować niższe dostawy ropy także w 2019 roku" - wskazuje Emori.
Analitycy Goldman Sachs prognozują tymczasem szybszy wzrost w światowej gospodarce, który będzie wspierać notowania ropy naftowej. Bank szacuje globalny wzrost popytu na ropę na poziomie 1,85 mln baryłek dziennie.
Również szefowie spółki Exxon Mobile wskazują, że globalna ekspansja gospodarcza wpływa na wyższy popyt na paliwa na świecie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych