ew
Ropa naftowa w USA jest na najlepszej drodze, aby zaliczyć w tym tygodniu zwyżkę ceny o ponad 3 proc. Sytuacja może stać się napięta z powodu problemów związanych z sankcjami USA na Iran, spadkiem amerykańskich zapasów ropy i możliwym strajkiem na platformach naftowych na Morzu Północnym - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na październik na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 68,19 USD, po zwyżce o 36 centów, a od początku tygodnia - po wzroście o 3,5 proc.
Brent w dostawach na październik na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie drożeje o 30 centów do 75,03 USD za baryłkę, po zwyżce w całym tygodniu o 4,5 proc.
Na Międzynarodowej Giełdzie Energii w Szanghaju ropa zdrożała o 0,9 proc. do 512,3 juanów za baryłkę, a w całym tygodniu zyskała 3,1 proc.
Na rynkach paliw może być mniej ropy, bo w listopadzie wejdą w życie sankcje USA na irańską ropę, a to może spowodować "zacieśnienie" sytuacji na globalnych giełdach paliw. Nie wiadomo, czy uda się pozyskać tę "brakującą" ropę z innych krajów - producentów surowca.
Do tego dochodzą jeszcze zmniejszające się zapasy ropy w USA - w środę amerykański Departament Energii (DoE) poinformował w oficjalnych danych, że zapasy amerykańskiej ropy spadły w ub. tygodniu o 5,84 mln baryłek do 408,36 mln baryłek, gdy tymczasem analitycy spodziewali się ich spadku o 2 mln baryłek.
Pod znakiem zapytania stoi sprawa dostaw ropy z Morza Północnego, gdzie w czwartek nie doszło do porozumienia robotników pracujących na platformach naftowych dla koncernu Total z władzami firmy - negocjacje dotyczyły zmian płac i wymiaru godzin pracy.
Robotnicy pracujący dla Total planują 12-godzinne akcje strajkowe 3 i 7 IX oraz 1, 15 i 29 X na polach naftowych Alwyn, Dunbar i Elgin.
W czwartek ropa WTI na NYMEX straciła 3 centy do 67,83 USD za baryłkę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych