ew
Ropa w USA tanieje o ponad 1 procent. To pierwsza spadkowa sesja dla tego surowca od 4 dni. Na rynkach rosną obawy o zwiększające się zapasy ropy w USA i o ryzyko globalnej wojny handlowej, którą mogą wywołać działania prezydenta USA Donalda Trumpa - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 61,83 USD, po zniżce o 77 centów, czyli 1,2 proc.
Brent w dostawach na maj na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie tanieje o 0,8 proc. do 65,26 USD za baryłkę.
We wtorek Amerykański Instytut Paliw (API) podał w swoim niezależnym raporcie, że zapasy ropy wzrosły w USA w ubiegłym tygodniu o 5,7 mln baryłek.
W środę oficjalny raport o zapasach paliw w USA przedstawi, jak co tydzień, Departament Energii USA (DoE) - po 16.30.
"Raport API o wzroście amerykańskich zapasów ropy jest jednym z głównych powodów spadku cen ropy" - mówi Satoru Yoshida, analityk rynku surowców w Rakuten Securities Inc. w Tokio.
Na rynkach paliw są też obawy związane z możliwą globalną wojną handlową.
Prezydent USA Donald Trump zapowiadał w ubiegły czwartek, że wprowadzi w tym tygodniu cła na import stali i aluminium, co ma pomóc amerykańskim firmom, które - według prezydenta - ucierpiały przez niesprawiedliwe umowy handlowe. Import stali ma być objęty podatkiem w wysokości 25 proc., a aluminium 10 proc.
We wtorek Trump powtórzył swoje "zobowiązanie" do nałożenia cła na stal i aluminium i dodał, że "wojny handlowe nie są takie złe. Kilka godzin później doradca ekonomiczny Białego Domu Gary Cohn, który ostro lobbował przeciwko wprowadzeniu takich taryf, złożył rezygnację.
"Ponieważ prezydent Trump trzyma się swojej polityki +America First+, aby chronić amerykański przemysł, to produkcja ropy naftowej w USA może dalej mocno rosnąć i podważyć cięcia dostaw surowca, które realizuje OPEC i m.in. Rosja" - ocenia Yoshida.
We wtorek ropa na NYMEX zdrożała o 3 centy do 62,60 USD za baryłkę, ale dzień wcześniej surowiec zyskał aż 1,32 USD, czyli 2,2 proc. - najmocniej od 14 lutego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych