ew
Notowania ropy naftowej WTI zniżkują o ponad 3 proc. Arabia Saudyjska i Rosja dyskutują kwestię zwiększenia dostaw ropy na globalne rynki, aby złagodzić niepokój odbiorców surowca o wysokie notowania - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na lipiec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 65,80 USD - niżej o 2,08 USD, czyli 3,1 proc.
Brent w dostawach na lipiec na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie tanieje o 1,95 USD do 74,49 USD za baryłkę.
Na giełdzie paliw w Szanghaju ropa w dostawach na wrzesień traci 4,1 proc., do 457,7 juanów za baryłkę.
W czerwcu odbędzie się spotkanie kartelu - OPEC i inni dostawcy ropy mają omówić wówczas złagodzenie ustalonych wcześniej cięć dostaw ropy - informował w ub. tygodniu minister energii Rosji Aleksander Novak.
Na razie Arabia Saudyjska i OPEC zasygnalizowały, że podwyższą częściowo produkcję na globalne rynki paliw, którą ograniczyły kilkanaście miesięcy temu - w styczniu 2017 r., aby zaprowadzić równowagę na rynkach paliw.
Na takie działania nie zgadzają się jednak niektórzy dostawcy ropy i dlatego nie wiadomo, czy uda się osiągnąć konsensus w sprawie podwyższenia produkcji.
"Ostatnie sygnały z OPEC i Rosji schłodziły nieco oczekiwania rynków na dalsze cięcie dostaw ropy, które było głównym czynnikiem napędowym do zwyżek notowań" - mówi Satoru Yoshida, analityk rynku surowców w Rakuten Securities Inc. w Tokio.
W poniedziałek w USA nie ma handlu ropą na parkiecie - notowania z tego dnia zostaną zaksięgowane na wtorek. W poniedziałek Amerykanie świętują Dzień Pamięci.
Ropa na NYMEX w piątek staniała o 2,83 USD do 67,88 USD/b. Był to najmocniejszy spadek notowań ropy od 5 lipca 2017 r. Brent straciła w piątek 2,35 USD do 76,44 USD za baryłkę, a jeszcze kilka dni wcześniej była wyceniana powyżej 80 USD za baryłkę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych