ew
Nie ma już wątpliwości: rząd PiS chce przeprowadzić fuzję, za sprawą której gdańska spółka paliwowa Lotos przestanie być samodzielną firmą. List intencyjny w tej sprawie we wtorek 27 lutego podpisało Ministerstwo Skarbu i PKN Orlen. Radni klubu PO w porozumieniu z Prezydentem Gdańska Pawłem Adamowiczem składają wniosek o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Gdańska, która być może odbędzie się już w najbliższy piątek.
Reakcja radnych PO i prezydenta Gdańska jest błyskawiczna, bowiem skutki przejęcia Lotosu przez PKN Orlen mogą być bardzo poważne dla gdańszczan i gminy Gdańsk.
- Grozi nam gospodarcza marginalizacja Gdańska i Pomorza. Chodzi o miejsca pracy i pieniądze z podatków, które odpłyną z Gdańska, jeśli centrala firmy będzie w Płocku - mówi radny Piotr Borawski, przewodniczący klubu PO w Radzie Miasta Gdańska. - Chodzi też o perspektywy rozwojowe gdańskiej rafinerii i ceny na stacjach paliw, które na pewno wzrosną i uderzą po kieszeniach kierowców, jeśli na rynku działać będzie jeden wielki państwowy moloch.
Prezydent Paweł Adamowicz na łamach “Gazety Wyborczej Trójmiasto” mówi: - To jest kolejne działanie Prawa i Sprawiedliwości wymierzone w Gdańsk i Pomorze. Nie możemy pozwolić, żeby największa pomorska firma została sprowadzona do roli zakładu produkcyjnego i podwykonawcy, by decyzje ważne dla naszego regionu zapadały poza Pomorzem. W październiku 2017 roku razem z Radą Miasta Gdańska apelowałem do rządu, by nie centralizować polskiej gospodarki, by zachować strategiczną rolę Lotosu. Premier często mówi o zrównoważonym rozwoju kraju, jednak czyny przeczą słowom. Z marszałkiem Mieczysławem Strukiem skierujemy w tej sprawie list protestacyjny do premiera Mateusza Morawieckiego. Nie możemy dopuścić do marginalizacji znaczenia roli naszego miasta i regionu w Polsce.
W środę 28 lutego o godz. 10.00 radni PO złożą wniosek u przewodniczącego RMG Bogdana Oleszka o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Gdańska.
W październiku 2017 Piotr Borawski, szef klubu PO w Radzie Miasta, przedstawił apel do parlamentarzystów Pomorza. Czytamy w nim, że Rada Miasta Gdańska wyraża zaniepokojenie planem połączenia Lotosu z Orlenem i apeluje o wstrzymanie wszelkich prac w tym zakresie. Grupa Lotos ma bowiem strategiczne znaczenie dla rozwoju Gdańska i województwa. Rada Miasta dostrzega też znaczenie mecenatu Lotosu dla kultury, sportu i działań społecznych w mieście i województwie. Zdaniem Rady Miasta, centralizacja gospodarki w Warszawie nie służy zrównoważonemu rozwojowi całego kraju, w tym Pomorza.
- W październiku politycy PiS uspokajali nas, że to tylko plotki - dodaje radny Borawski. - W Radzie przegłosowaliśmy jednak apel do parlamentarzystów Pomorza, aby nie dopuścili do fuzji. Radni PiS zagłosowali przeciwko temu apelowi, a więc przeciwko interesom Gdańska. Dziś widać, że to co robiło PiS, to była manipulacja i mydlenie oczu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych