pc/Urząd Morski w Szczecinie
Modernizacje i powstanie nowych ostróg brzegowych, a także sztuczne zasilanie plaż obejmują prace na zachodnim wybrzeżu, na które umowy z wykonawcami podpisał Urząd Morski w Szczecinie.
Przedsięwzięcie "Zabezpieczenie zagrożonych odcinków zachodniego wybrzeża" prowadzone jest przez urząd przy udziale środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – poinformował Urząd Morski w Szczecinie.
Wartość całego projektu to ok. 53 mln zł, z czego dofinansowanie unijne sięga ok. 45 mln zł.
Wykonawcy prac będą musieli zabezpieczyć 3 kilometry brzegu morskiego pomiędzy Dziwnówkiem, a Dziwnowem przez modernizację ostróg brzegowych i wykonanie sztucznego zasilania brzegu. Z szacunków urzędu wynika, że sztuczne zasilanie w tamtym miejscu pochłonie ok. 410 tys. metrów sześc. materiału piaszczystego.
Zabezpieczyć ok. 1,5 km brzegu morskiego trzeba będzie także pomiędzy Rewalem a Trzęsaczem, gdzie na odcinku ok. 210 metrów wybudowana zostanie kamienna opaska, osiem ostróg oraz wykonane sztuczne zasilanie brzegu. Tam planuje się zużyć ok. 195 tys. metrów sześc. materiału piaszczystego.
Wykonawcą robót budowlanych związanych z usunięciem i budową ostróg oraz budową opaski jest Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Hydrobud Adam Dzik z Ustronia Morskiego. Wartość zadania to ok. 20 mln zł.
Z kolei wykonawcą prac związanych ze sztucznym zasilaniem brzegu zostało konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska (lider konsorcjum), Rohde Nielsen A/S z Danii i Hegemann GmbH z Niemiec. Wartość tych prac to ok. 20 mln zł. Inżynierem kontraktu będzie Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-INVEST S.A. ze Szczecina za ok. 421 tys. zł.
Prace mają zostać zakończone do 30 października 2018 r. Wykonawcy będą musieli uwzględnić przerwę w pracach w sezonie letnim od lipca do sierpnia.
Terytorialny zasięg działania Urzędu Morskiego w Szczecinie obejmuje morskie wody wewnętrzne, morze terytorialne, wyłączną strefę ekonomiczną oraz pas wybrzeża, morskie porty i przystanie, położone od zachodniej granicy państwa do miejscowości Dźwirzyno, która to miejscowość znajduje się już we właściwości terytorialnej Urzędu Morskiego w Słupsku. Mieszczą się w tym ok. 82 km brzegu morskiego i ok. 226 km brzegów morskich wód wewnętrznych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych