pc
Expo w Dubaju będzie pierwszym, w ramach którego zrealizujemy program promocji polskich marek i championów narodowych – zapowiedział we wtorek Tomasz Pisula prezes PAIH pełniący jednocześnie funkcję Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy Expo 2020.
"Expo w Dubaju będzie pierwszym, w ramach którego zrealizujemy program partnerstwa komercyjnego, tj. promocji polskich marek i championów narodowych" – powiedział, cytowany w komunikacie, Pisula. Za udział Polski w wydarzeniu odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).
Przygotowania do udziału Polski w Expo 2020 już trwają. Pod koniec maja, jak wskazała PAIH, zakończył się konkurs dla firm na promocję produktów i technologii. "Dziś PAIH zaprasza wszystkie inne podmioty do współpracy komercyjnej" - zaznaczono.
Jak wskazał Pisula, dubajskie expo będzie dla Polski wyjątkowe nie tylko pod względem koncepcji budowy pawilonu (konkurs architektoniczny poprzedził konkurs dla firm), ale także z uwagi na nowatorskie podejście do promocji kraju i jego gospodarki. "Chcemy (...) pokazać Polskę przez pryzmat sukcesów naszych championów, by jednocześnie wesprzeć ich w ekspansji zagranicznej" - podkreślił. Dodał, że po raz pierwszy "wychodzimy z takim programem promocji wizerunku naszego kraju i ambitnych przedsiębiorstw".
Pisula zaznaczył, że do konkursu dla rodzimych MŚP zgłosiły się firmy z takich branż jak: medyczna, budowlana, spożywcza, IT, energetyczna i transportowa. "Poprzez konstrukcję pawilonu, będziemy mogli zaprezentować również ich unikalną ofertę" – wskazał.
Jak zaznaczyła koordynatorka projektu, Monika Dyląg-Sajór, polskie firmy będą mogły skorzystać z wielorakiej formy współpracy: sponsoringu elementów ekspozycji pawilonu, wyposażenia pomieszczeń biurowych i gastronomicznych, wydarzeń towarzyszących i sponsoringu łączonego.
"Ta ostatnia zawiera założenia sponsoringu elementów ekspozycji i organizacji Dnia Polski, czyli wiąże się z otrzymaniem (...) tytułu partnera wydarzenia" – podkreśliła. Dodała, że po uruchomieniu konkursu architektonicznego, czyli jeszcze w czerwcu, Agencja rozpocznie indywidualne spotkania z przedsiębiorcami zainteresowanymi współpracą.
Według PAIH w największej imprezie wystawienniczej świata mogą wziąć udział również województwa. "Do expo przygotowujemy się z partnerami lokalnymi, spotykamy się i rozmawiamy o wypracowaniu optymalnego podejścia do promocji polskich regionów. Już 15 z nich przygotowało taką strategię" – zaznaczyła Dyląg-Sajór.
Pierwsza wystawa światowa w regionie MEASA (Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji Południowej) potrwa od 20 października 2020 r. do 10 kwietnia 2021 r. Organizatorzy oczekują udziału 200 państw z całego świata. Koszt organizacji Expo 2020 szacuje się na ok. 6 mld dol.
W środę w siedzibie PAIH odbyło się seminarium dla firm na temat możliwości promocji ich produktów i usług podczas expo.
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)