pc
PAIH uruchomi do końca wakacji trzy nowe biura w USA - podała w środę Polska Agencja Inwestycji i Handlu. PAIH prowadzi też nabór na największą imprezę inwestycyjną w Stanach Zjednoczonych - Select USA.
"Chcemy skorzystać z potencjału na zwiększenie obrotów w handlu między Polską a USA, a także zaoferować polskim firmom silne wsparcie w ich ekspansji na rynek Ameryki Północnej" – wyjaśnił cytowany w środowym komunikacie wiceprezes Agencji Wojciech Fedko.
Do końca wakacji w USA ma działać sześć biur handlowych Agencji. "To największa koncentracja pomocy dla polskich firm w jednym kraju, jaką planujemy" – zaznaczył Fedko. Dodał, że większość placówek PAIH będzie sprofilowanych.
Biura działają już w San Francisco (high-tech/start-upy), Waszyngtonie (wsparcie działań biznesowych i public affairs) oraz Los Angeles. "Do nich dołączą niebawem przedstawicielstwa w Houston (mocny nacisk na obsługę polskich inwestorów produkcyjnych, np. automotive), Chicago oraz w Nowy Jorku" - podkreślił.
Dodał, że w najbliższych dniach PAIH kończy nabór na największą imprezę inwestycyjną w Stanach Zjednoczonych - Select USA, która odbędzie się między 20 a 22 czerwca.
Jak zaznaczył Fedko, to miejsce, "gdzie zapadają najważniejsze decyzje inwestycyjne". "Po poprzednich czterech edycjach Select USA, międzynarodowe firmy zainicjowały w Stanach projekty inwestycyjne typu greenfield o łącznej wartości miliarda dolarów" - powiedział.
Wyjaśnił, że w rekrutacji na Select USA PAIH skupia się na polskich inwestorach i firmach wysokotechnologicznych. "Kilkanaście firm już potwierdziło udział w naszej misji" – powiedział Fedko.
Misja PAIH w ramach Select USA, jak podkreśliła Agencja, jest elementem szerszej strategii wzmocnienia wsparcia dla polskich eksporterów i inwestorów w Stanach Zjednoczonych.
Niedawno PAIH uruchomiła także program Polskie Mosty Technologiczne. "Skoncentrowany jest na doradztwie i dofinansowaniu budowy strategii wejścia polskich MŚP do m.in. USA i Kanady. Uruchomiliśmy już nabór na te rynki" – wyjaśnił Fedko. Program będzie realizowany z ekspertami zagranicznymi oraz mentorami biznesu z Polski.
Agencja prowadzi też nabór do swoich amerykańskich przedstawicielstw. "Szukamy ludzi z polskimi korzeniami, ale zakotwiczonych w amerykańskim biznesie" - zaznaczył wiceprezes PAIH.
Jak podkreśliła PAIH, Stany Zjednoczone są w pierwszej dziesiątce głównych kierunków eksportowych polskich towarów. Według GUS w 2017 r. nasze firmy sprzedały tam towary o wartości 6,1 mld dol. Największy udział w polskim eksporcie miały silniki, meble oraz części motoryzacyjne.
„NIE” dla ochrony polskiej morskiej energetyki wiatrowej
O finansach na VI Forum Wizji Rozwoju
Afera w Finlandii. Inżynier skopiował plany największego wycieczkowca świata
Program "Opłaty Krajowej" powodem sporu między Polskim Związkiem Wędkarskim a Wodami Polskimi
30 lat Agencji Rozwoju Pomorza. Przybliżanie światowych rynków pomorskim przedsiębiorcom
Konosament – wybrane zagadnienia praktyczne