PMK
Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, spotkał się z Melanie Schultz van Haegen, minister infrastruktury i środowiska Królestwa Niderlandów, które sprawuje aktualnie Prezydencję w Unii Europejskiej.
Było to drugie spotkanie ze stroną holenderską w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Wcześniej, 17 lutego br. z Adrianem Palmem, szefem misji w Ambasadzie Holandii spotkał się Paweł Brzezicki, podsekretarz stanu w MGMiŻŚ.
O zegludze i portach z minister infrastruktury i srodowiska Krolestwa Niderlandow1 mO zegludze i portach z minister infrastruktury i srodowiska Krolestwa Niderlandow2 mRozmowa w pierwszej kolejności dotyczyła tzw. „rozporządzenia portowego” (Projekt rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego ramy w zakresie dostępu do rynku usług portowych oraz przejrzystości finansowej portów). Obie strony podkreśliły, że choć aktualnie stanowiska Polski i Holandii w kilku kwestiach są rozbieżne, to nasze kraje będą wspólnie dążyć do kompromisowego rozwiązania.
Drugim poruszonym tematem były kwestie związane z żeglugą śródlądową. Minister Gróbarczyk poinformował, że przywrócenie żeglowności polskich rzek stanowi jeden z priorytetów polskiego rządu.
– Polska podjęła kroki, aby przystąpić do Europejskiego Porozumienia w Sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Międzynarodowym Znaczeniu (Konwencja AGN). To pierwszy krok do włączenia polskich rzek w europejski system żeglugi śródlądowej – stwierdził szef resortu.
Strona holenderska podkreśliła swoje długoletnie doświadczenia związane z kanalizowaniem rzek oraz związanym z tym procesem tworzenia niezbędnej infrastruktury , w tym m.in. zabezpieczeń przeciwpowodziowych. Holandia może służyć swoim doświadczeniem także w projektowaniu miast położonych nad rzekami i morzem tak, aby tworzyły ich integralną część.
Europejski Zielony Ład: Porozumienie w sprawie ograniczenia emisji CO2 z transportu morskiego dzięki zrównoważonym paliwom
Konosament – nieprawidłowe zaklauzowanie. Część I
Rusza projekt grantowy Agencji Rozwoju Pomorza S.A.
Przełomowy traktat wzmocni wysiłki na rzecz ochrony różnorodności biologicznej
OT Logistics przejęło ponad 2,3 mln akcji Luka Rijeka
„CMA CGM LIBRA” [2020] – niezdatność statku do żeglugi