ew
Spółka miejska Wodociągi Płockie otrzyma 70,5 mln zł unijnego dofinansowania na już wykonane inwestycje, a także na przedsięwzięcia realizowane w tym roku oraz planowane na 2019 r. – poinformował w poniedziałek płocki Urząd Miasta.
Dofinansowanie unijne – zarówno w formie refundacji, jak i bieżącego wsparcia - obejmie inwestycje w ramach jednego projektu, dotyczącego porządkowania gospodarki wodno-ściekowej na terenie Płocka.
"Łączną wartość całego projektu Wodociągi Płockie szacują na ponad 114 mln zł. Koszty kwalifikowane przekraczają 110 mln zł, a dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniesie 70,5 mln zł" – podał płocki Urząd Miasta.
Refundacja środków dotyczy m.in. wykonanego już na części ulic rozdziału kanalizacji ogólnospławnej na deszczową i sanitarną. Z kolei jednym z realizowanych zadań będzie przebudowa oraz renowacja głównych kolektorów sanitarnych wraz z odbudową studni na terenie całego Płocka – koszt tego przedsięwzięcia to ponad 41 mln zł. W planach jest też np. modernizacja powierzchniowego ujęcia wody i budowa wodociągu, dzięki czemu dwa osiedla mieszkaniowe na peryferiach miasta będą całkowicie zabezpieczone pod kątem dostaw wody.
Projekt "Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie miasta Płocka" prowadzony jest przez spółkę Wodociągi Płockie etapami od 2010 r. Obecne wsparcie unijne pochodziło będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-20.
Jak zapowiedział Urząd Miasta, do końca trzeciego kwartału tego roku spółka Wodociągi Płockie chce pozyskać środki na pokrycie wkładu własnego w formie preferencyjnej pożyczki, oferowanej w programie „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach”, w ramach środków krajowych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi