ew
Prezydent Wenezueli Nicolas Maduro ostrzegł w czwartek, że prezydent USA Donald Trump ustanawiając embargo na wenezuelską ropę naftową ryzykowałby swą karierę polityczną.
Na początku lutego Maduro powiedział, że sekretarz stanu USA Rex Tillerson podczas podróży po Ameryce Łacińskiej zagroził jego krajowi ustanowieniem embarga na wenezuelską ropę naftową, której USA są głównym importerem.
"Embargo na naszą ropę byłoby jednym z największych błędów w polityce międzynarodowej, jakie mógłby popełnić prezydent Donald Trump. Jest to błąd, który będzie go kosztował karierę polityczną, jeśli go popełni" - dodał Maduro na czwartkowym spotkaniu z dziennikarzami w pałacu prezydenckim Miraflores w Caracas.
"To byłoby także nielegalne w świetle prawa międzynarodowego i nie sprzyjałoby ani interesom USA, ani Wenezueli" - dodał prezydent.
Utrzymywał również, że w przypadku amerykańskiego embarga "Wenezuela nie pozostanie bezczynna i wyśle swe tankowce w innych kierunkach".
Odnosząc się do informacji dotyczących poważnych trudności, jakie przeżywa państwowy koncern naftowy PDVSA, prezydent Wenezueli zapewniał, że poradzono sobie z trudnościami, a koncern podniósł produkcję o 250 000 baryłek dziennie, co "mieści się w ramach kwot produkcji uzgodnionych z OPEC".
Maduro nie ujawnił danych dotyczących produkcji ropy naftowej w Wenezueli, ale jak wynika z informacji ogłoszonych w poniedziałek przez OPEC, kraj ten produkuje 1,6 miliona baryłek ropy dziennie, co oznacza, że w styczniu nastąpił spadek o 47 000 baryłek, największy zanotowany wśród 14 członków kartelu.
Wspomniał jedynie, że "miało miejsce tąpnięcie" produkcji wskutek "spadku inwestycji w następstwie błędnych decyzji".
"Było to celowe działanie podjęte na szkodę naszego kraju przez bardzo skorumpowane sektory" - oświadczył prezydent Wenezueli, czyniąc aluzję do toczącego się procesu byłych wysokich urzędników państwowego koncernu naftowego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych