ew
19 pomorskich posłów, senatorów i europosłów wystąpiło z apelem do Mateusza Morawieckiego, premiera Rządu RP, przeciwko przejęciu gdańskiego koncernu paliwowego Lotos przez płocki PKN Orlen. "Wyrażamy swój stanowczy sprzeciw" - stwierdzają wszyscy podpisani pod apelem i wyliczają negatywne skutki, jakie będą następstwem ewentualnej realizacji takich planów.
Publikujemy treść listu:
Szanowny Pan Mateusz Morawiecki, Prezes Rady Ministrów
Szanowny Panie Premierze, my niżej podpisani parlamentarzyści z województwa pomorskiego z niepokojem przyjęliśmy informacje o planowanym przejęciu spółek należących do Grupy Kapitałowej Lotos przez Grupę Kapitałową PKN Orlen.
Wyrażamy swój stanowczy sprzeciw wobec takich działań. Zważywszy na podpisany przez Ministerstwo Energii i PKN Orlen lis t intencyjny w przedmiotowej sprawie -wzywamy do zaprzestania wszelkich prac i decyzji mających na celu realizację tego projektu. Grupa Lotos S.A. ma strategiczne znaczenie dla rozwoju gospodarczego Pomorza, jak i jakości życia mieszkańców regionu, jest niezwykle ważnym elementem polityki zrównoważonego rozwoju ekonomicznego Polski, bardzo aktywnie i wielopłaszczyznowo prowadzi działania społecznej odpowiedzialności biznesu, jest jednym z liderów i nwestowania w innowacje i rozwoju nowoczesnych technologii, współpracuje z wieloma innymi pomorskimi przedsiębiorstwami zwiększając wzrost gospodarczy, a odprowadzane przez spółkę podatki stanowią istotną część budżetu regionu oraz miasta Gdańska. Planowane przejęcie spowoduje także ograniczenie konkurencji, które może skutkować wzrostem cen paliw, kosztem interesu konsumentów i konkurencyjności polskiej gospodarki.
Niniejszym zwracamy się z apelem o zaprzestanie działań zmierzających do centralizacji życia gospodarczego, zaniechanie prac nad konsolidacją wpływającą na pogorszenie jakości i efektywności prac tych spółek oraz zachowanie samodzielności Grupy Kapitałowej Lotos S.A.
PODPISANI:
Sławomir Rybicki Senator RP, Bogdan Borusewicz Senator RP, Tadeusz Aziewicz Poseł na Sejm RP, Marek Biernacki Poseł na Sejm RP, Jerzy Borowczak Poseł na Sejm RP, Małgorzata Chmiel Poseł na Sejm RP, Leszek Czarnobaj Senator RP, Grzegorz Furgo Poseł na Sejm RP, Kazimierz Kleina Senator RP, Adam Korol Poseł na Sejm RP, Zbigniew Konwiński Poseł na Sejm RP, HenrykaKrzywonos-Strycharska Poseł naSejm RP, Stanisław Lamczyk Poseł na Sejm RP, Janusz Lewandowski Poseł do Parlamentu Europejskiego, Ewa Lieder Poseł na Sejm RP, Sławomir Neumann Poseł na Sejm RP, Kazimierz Plocke Poseł na Sejm RP, Agnieszka Pomaska Poseł na Sejm RP, Jarosław Wałęsa Poseł do Parlamentu Europejskiego
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych