pc
4,3 proc. wzrostu PKB w tym roku to nie nadmierny optymizm – powiedział PAP we wtorek w Krynicy wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Według niego widać, że coraz więcej instytucji finansowych wierzy w to, że polska gospodarka ma silne podstawy.
W poniedziałek agencja Moody’s podniosła prognozę wzrostu PKB Polski w 2017 r. z 3,2 proc. na 4,3 proc.
Zdaniem Kwiecińskiego, jeżeli ktoś z rządu przedstawiłby taką prognozę wzrostu gospodarczego, jak Moody’s w poniedziałek, zgodnie z którą PKB w tym roku zwiększy się o 4,3 proc., to zostałby oskarżony o „wielce nadmierny optymizm”. „Ale jeżeli mówi to agencja ratingowa - jedna z trzech największych - to każdy powie: chyba musieliście się długo zastanawiać, żeby taką prognozę podać. Zresztą prognozę, która w sposób największy zmienia swoją poprzednią prognozę, która wynosiła 3,2 proc.” – powiedział wiceminister.
Według niego widać, że coraz więcej instytucji finansowych wierzy w to, że polska gospodarka ma silne podstawy, że w przyszłości może wyglądać jeszcze lepiej.
„Przyznam szczerze, że podzielam ten optymizm” – powiedział Kwieciński. Zaznaczył, że oznacza to także, że w ostatnich dwóch kwartałach polska gospodarka będzie się rozwijała w tempie zbliżonym do 5 proc.
„Zawsze co roku tak bywa, że największy udział we wzroście rocznym ma ostatni kwartał i ten kwartał będzie pewnie też najlepszy i będzie miał decydujące znaczenie dla wzrostu gospodarczego na cały rok” – powiedział.
Pytany o możliwy istotny wzrost inwestycji w drugiej połowie roku, Kwieciński wyjaśnił, że w tej chwili zakontraktowano prawie 200 mld zł w funduszach unijnych, z czego wydano około jedną piątą. „Czyli cztery piąte jest w tej chwili uruchamiane, wchodzi do gospodarki. Mamy kilkaset projektów, które są rozpoczęte we współpracy z sektorem prywatnym, i od inwestorów krajowych, i zagranicznych” – poinformował.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych