pc
W Konstytucji Biznesu dobrym rozwiązaniem jest rzecznik małych i średnich przedsiębiorców, bezstronny, apolityczny - ocenił Marek Kowalski z Federacji Przedsiębiorców Polskich. Wyraził nadzieję, że przy wyborze rzecznika ta zasada będzie przestrzegana.
"W Konstytucji Biznesu dobrym rozwiązaniem jest rzecznik małych i średnich przedsiębiorców - bezstronny, apolityczny. Apolityczność jest tutaj najważniejsza. Mamy nadzieję, że przy wyborze rzecznika będzie to przestrzegane, bo będziemy mieli wówczas swoją reprezentację" - mówił Kowalski podczas piątkowego spotkania z dziennikarzami w MPiT nt. Konstytucji Biznesu, która wchodzi w życie 30 kwietnia.
"To jest bardzo dobry krok, w bardzo dobrym kierunku. Natomiast za tym krokiem muszą nadążyć pozostałe ministerstwa. Trzeba zacząć tak upraszczać prawo, żeby ono było rzeczywiście czytelne i jasne dla przedsiębiorcy" - ocenił.
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP), którego wprowadza Konstytucja Biznesu, ma stać na straży przedsiębiorców i być bezstronny. Do jego zadań będzie należeć m.in. opiniowanie aktów prawnych ważnych dla przedsiębiorców, a także podejmowanie interwencji w indywidualnych sprawach.
Jak wyjaśniła w piątek Luiza Modzelewska, wicedyrektor departamentu doskonalenia regulacji gospodarczych w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii, ustawa o rzeczniku wchodzi w życie 30 kwietnia, natomiast rzecznik będzie powołany w ciągu 6 miesięcy od wejścia w życie Konstytucji Biznesu, czyli najpóźniej do końca października.
"Siedziba rzecznika będzie określona w statucie biura rzecznika i będzie to musiało uwzględniać dwa kryteria: po pierwsze wymóg efektywnej realizacji zadań rzecznika, (...) Druga kwestia to potrzeba dekoncentracji, czyli zasady, by wykonywanie zadań administracji nie było skupione w jednej aglomeracji" - wyjaśniła.
„NIE” dla ochrony polskiej morskiej energetyki wiatrowej
O finansach na VI Forum Wizji Rozwoju
Afera w Finlandii. Inżynier skopiował plany największego wycieczkowca świata
Program "Opłaty Krajowej" powodem sporu między Polskim Związkiem Wędkarskim a Wodami Polskimi
30 lat Agencji Rozwoju Pomorza. Przybliżanie światowych rynków pomorskim przedsiębiorcom
Konosament – wybrane zagadnienia praktyczne