PMK
150 przedstawicieli z około 80 firm, instytutów, uczelni, organizacji gospodarczych oraz urzędów weźmie udział 14 marca w debacie o Polsce Morskiej w Gdyni.
W czasie wystąpień plenarnych oczekujemy opinii na temat polskiej polityki morskiej Marka Gróbarczyka, ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, który objął patronat honorowy nad Konferencją Polityka Morska. Będzie też możliwość wysłuchania opinii Poseł RP Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, przewodniczącej Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w której planie pracy na pierwsze półrocze znajdują się prawie wszystkie obszary związane z polityką morską Polski. Dyskusja panelowa zostanie poprzedzona informacją statystyczną o polskiej gospodarce morskiej.
Po raz pierwszy w dyskusję o polityce morskiej włączona została młodzież, która zorganizowała panel MŁODZI NA RYNKU PRACY GOSPODARKI MORSKIEJ i będzie na ten temat obradować z udziałem przedstawicieli biznesu. Osobna dyskusja przewidziana jest na temat zarządzania i systemu wdrażania polityki morskiej. Jest to temat niezbędny biorąc pod uwagę ogrom zadań, którymi zajmuje się Sejmowa Komisja GMiŻŚ oraz podjęło się zrealizować Ministerstwo GMiŻŚ.
W związku z tym, że rozpoczął się proces wdrażania inteligentnych specjalizacji i powstała krajowa morska specjalizacja, specjalny panel zajmie się dyskusją nt. wdrażania innowacyjnych technologii morskich. Równie ważne zagadnienie, to rozwój zrównoważony obszarów morskich i nadmorskich. Do tego panelu zgłosiło się liczne grono specjalistów. Również z bardzo dużym zainteresowaniem spotkały się tematy podjęte w panelach: KONKURENCYJNOŚĆ PORTÓW I TRANSPORTU MORSKIEGO, PRZEMYSŁ RYBNY – WYZWANIA I KIERUNKI ROZWOJU, TURYSTYKA MORSKA I NADMORSKA. Wnioski z dyskusji zostaną zaprezentowane na finalnej sesji plenarnej w osobnym wydawnictwie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych