Sekretarz Generalny Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) Koji Sekimizu otworzył Duńskie Forum Morskie, wzywając zainteresowane strony, aby wzięły sprawy w swoje ręce i podtrzymywały wizerunek branży.
Sekimizu podczas forum powiedział, że spodziewa się, iż branża transportu morskiego nie będzie czekać na IMO. Każda firma i każdy sektor ma okazję sam pokazać, co może i co zrobi, aby wesprzeć wizerunek całej branży.
Sekretarz Generalny skorzystał z okazji, aby podkreślić cel Maersk dotyczący redukcji emisji CO2 o 60 % do roku 2020 jako dobry przykład tego, jak podmioty związane z żeglugą mogą wziąć sprawy w swoje ręce.
IMO to IMO - może pracować na rzecz redukcji CO2, ale gracze w branży mogą swobodnie sami działać proaktywnie – powiedział Sekimizu, zwracając się do kadry kierowniczej firm morskich na całym świecie.
Sekretarz Generalny wielokrotnie podkreślił, że bardzo poważnie traktuje wizerunek branży, zwłaszcza w kontekście szans pozyskania do niej świeżych, jasnych umysłów oraz możliwości wynikających z nadchodzącego szczytu klimatycznego ONZ w Paryżu, podczas którego żegluga pojawi się w porządku obrad.
Po przemówieniu Koji Sekimizu uczestnicy forum zostali podzieleni na grupy, które miały pracować nad innymi kwestiami, ale także wspierać się wzajemnie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych