Przewidujemy, że pierwsze nabory wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego RYBY 2014-2020 pt. „Rybactwo i Morze” zostaną ogłoszone w tym roku. W maju Program zostanie oficjalnie przekazany do Komisji Europejskiej i spodziewamy się, że zostanie on przyjęty w drugiej połowie br.
Wsparciem finansowym objęte będzie w szczególności rybołówstwo morskie, jak również chów i hodowla organizmów wodnych.
Został opracowany orientacyjny harmonogram prac nad Programem Operacyjnym "Rybactwo i Morze". Przewiduje on terminy wejścia w życie niezbędnych do uruchomienia Programu krajowych aktów prawnych, czyli 1. ustawy 1. Rozporządzenia Rady Ministrów oraz 11. Rozporządzeń Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Łączna kwota środków finansowych przyznanych Polsce z budżetu Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego na realizację tego Programu wynosi ponad 531 mln euro, co łącznie z wkładem z budżetu krajowego daje w sumie ponad 710 mln euro, czyli blisko 3 mld zł.
Kwota ta jest jedną z najwyższych w Unii Europejskiej, sytuując Polskę na czwartej pozycji za Hiszpanią, Francją i Włochami.
W celu wdrożenia PO RYBY 2014-2020 konieczne jest opracowanie odpowiednich aktów prawnych, takich jak: ustawa o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego i rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy, w których określone zostaną m.in. działania możliwe do wsparcia i wydatki kwalifikowalne.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych