pc
Port w Ustce ma pozostać portem miejskim, a nie być miejscem budowy apartamentowców - powiedział we wtorek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. „Przeznaczenie portu na rozwój deweloperki, budowy apartamentowców jest decyzją skandaliczną” - powiedział.
Port w Ustce ma służyć celom przeładunkowym, rybołówstwa, przetwórstwa, naprawy statków i rodzącego się biznesu, który serce powinien mieć w porcie” - powiedział we wtorek minister Marek Gróbarczyk, podczas konferencji dotyczącej przebudowy wejścia do portu w Ustce. "Nie wyobrażam sobie, że taka inwestycja, którą mamy tu w porcie robić, miałaby się skończyć budową apartamentowców” – podkreślił minister.
Jak stwierdził minister Gróbarczyk, decyzja obecnych władz miasta "zamroziła nas całkowicie".
„Podjąłem decyzje personalne. Dyrektor techniczny Urzędu Morskiego w Słupsku został odwołany” – poinformował minister.
Chodzi o miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu portu. "Nie wyobrażam sobie, że taka inwestycja, która mamy tu w porcie robić, miałaby się skończyć budową apartamentowców” – podkreślił, dodając, że „to oczywiście zostało zmienione”. Na przebudowę wejścia do portu Ustka otrzymała prawie 189 mln zł z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Minister powiedział, że „obawia się intencji”, które pojawiły się w kwestii zagospodarowania przestrzeni portu.
W obecności burmistrza Ustki Jacka Graczyka minister poprosił, by to szef zespołu doradczego w zakresie rybołówstwa przy MGWiŻŚ Jerzy Wysoczański z Ustki wystartował w wyborach samorządowych na burmistrza.
„Dziś chciałem w sposób jednoznaczny poprosić przewodniczącego Jerzego Wysoczańskiego o wystartowanie w wyborach na burmistrza. Będę go mocno wspierać, bo on gwarantuje realizację tej inwestycji” – powiedział, jednocześnie zaprzeczając, by to była oficjalna kandydatura PiS.
Wysoczański powiedział, że jest „zaskoczony”, ale dodał, że „ ministrowi się nie odmawia” i podejmie stosowną decyzję w najbliższym czasie.
W rozmowie z dziennikarzami zaskoczenia takim obrotem wydarzeń na konferencji nie krył burmistrz Ustki Jacek Graczyk. Co do ewentualnego kandydata na burmistrza nie chciał się wypowiadać, natomiast w kwestii miejscowego planu przestrzennego zagospodarowania już tak.
„Tereny, które są komunalne, nie budzą żadnej wątpliwości, ale są tereny prywatnych właścicieli i oni mają określone oczekiwania w kwestii zagospodarowania tych terenów. Oni swoje koncepcje przedstawili. Projektant, który został wyłoniony w przetargu do opracowania planu, przedstawiał różne koncepcje i próbował znaleźć rozwiązanie optymalne dla wszystkich stron. W 2017 r. Urząd Morski w Słupsku zaakceptował część tych rozwiązań, które prywatni właściciele proponowali. Nieprawdą jest, że to miasto występowało z jakąś koncepcją zagospodarowania tych terenów, gdyż my nie jesteśmy ich właścicielami” – powiedział burmistrz.
Dodał, że „potem Urząd Morski wycofał się z tych opinii, uznał je za nietrafione i powiedział, by wszystkie te tereny były przeznaczone pod funkcję portową i my to bez żadnych oporów przyjęliśmy, przedstawiając do uzgodnień wiedząc, że właściciele będą protestować. Teraz plan jest na etapie ostatecznych uzgodnień. Trafi do rady miasta, a rada go będzie zatwierdzać i żadnego zapisu nie ma, który mówi o jakiejś działalności deweloperskiej na terenie portu” – podkreślił burmistrz Ustki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych