pc
Prezydent Ukrainy Petro Poroszenko i kanclerz Niemiec Angela Merkel w środę na spotkaniu w Davos mówili m.in. o zapobieganiu rosyjskim ingerencjom w marcowe wybory prezydenckie na Ukrainie i zatrzymanych ukraińskich marynarzach - wskazał Swiatosław Cehołko, rzecznik Poroszenki.
"Poroszenko i Merkel wymienili opinie na temat zapobiegania rosyjskim ingerencjom w wybory prezydenckie na Ukrainie. Rozmówcy uzgodnili, że naciski na Rosję w sprawie uwolnienia wszystkich ukraińskich zakładników, w tym będących jeńcami marynarzy, będą kontynuowane" - napisał Cehołko wieczorem na Facebooku.
Cytowane przez Interfax-Ukraina biuro prasowe Poroszenki podało, że w czasie spotkania prezydent wyraził wdzięczność za niemieckie wysiłki "na rzecz minimalizowania ryzyka zaostrzenia przez Rosję sytuacji wokół akwenu Morza Czarnego i Azowskiego, zapewnienia swobody żeglugi w regionie i bezwarunkowego oraz natychmiastowego uwolnienia ukraińskich marynarzy".
"Petro Poroszenko i Angela Merkel omówili ryzyka dla bezpieczeństwa energetycznego w UE" - dodało biuro prasowe.
Pod koniec listopada siły rosyjskie zatrzymały 24 ukraińskich marynarzy po ostrzelaniu trzech małych okrętów marynarki wojennej Ukrainy w pobliżu Cieśniny Kerczeńskiej, która łączy Morze Czarne z Morzem Azowskim. Ukraińskie jednostki zostały przejęte, a ich załogi decyzją sądu pozostaną w areszcie śledczym do 24 kwietnia. Podczas ataku trzech Ukraińców zostało rannych. Do incydentu doszło w rejonie Krymu, anektowanego przez Rosję w 2014 roku.
Władze Rosji zarzucają marynarzom popełnienie przestępstwa polegającego na nielegalnym przekroczeniu granicy państwowej. Władze Ukrainy uważają, że marynarze nie złamali prawa międzynarodowego i powinni być traktowani przez Rosjan jak jeńcy wojenni.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych