Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej spotkał się z Jakubem Karfikiem, Ambasadorem Republiki Czeskiej w Polsce. Rozmówcy podkreślili konieczność polepszenia dostępności do polskich portów dla partnerów z Czech. Akcentowali chęć wsparcia transportu ekologicznego, w który doskonale wpisuje się żegluga śródlądowa.
W tym kontekście kluczowe znaczenie dla rozwoju polsko-czeskiej współpracy ma przywrócenie żeglowności na Odrze.
– Polski rząd przykłada do tego dużą wagę. Kwestia odbudowy polskiej żeglugi śródlądowej została poruszona w expose Pani Premier Beaty Szydło i jest to jeden z priorytetów Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – zaznaczył Marek Gróbarczyk.
Szef resortu poinformował także, że Polska podjęła już działania w celu przystąpienia do Konwencji AGN oraz podtrzymuje swoje zainteresowanie realizacją projektu Dunaj-Odra-Łaba. Rozmówcy wyrazili przekonanie, że Polska i Czechy w celu realizacji tego przedsięwzięcia będą ze sobą prowadziły intensywną i korzystną dla obu stron współpracę. Minister Gróbarczyk wyraził gotowość do dialogu ze swoim czeskim odpowiednikiem.
Obecny na spotkaniu Paweł Brzezicki, Podsekretarz Stanu w MGMiŻŚ, zwrócił uwagę na możliwość zaangażowania się czeskich przedsiębiorców w polskich portach morskich, w szczególności w Szczecinie. Jedną z możliwości jest udział czeskich podmiotów w przetargach na dzierżawę na terenie portu.
Omawiane podczas dyskusji tematy będą rozwijane podczas kolejnych spotkań bilateralnych na poziomie międzyrządowym. Z pewnością sprzyjać temu będą silne relacje polityczne i gospodarcze łączące Polskę i Czechy, bliskie sąsiedztwo czy też obecność w organizmach międzynarodowych, jak chociażby UE czy Grupa Wyszehradzka.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych